Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekinów wykazały dobrą ochronę kolan kierowcy oraz pasażera. Elementy deski rozdzielczej stanowią jednak ryzyko obrażeń dla osób innych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. W czasie zderzenia bocznego, MINI Countryman uzyskał maksimum punktów, ponieważ wszystkie obszary były dobrze chronione. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej była na poziomie marginalnym. Przednie fotele i zagłówki zapewniają prawidłowe zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia tyłem.
W trakcie zderzenia czołowego, przednie przesunięcie głowy 3-latka, siedzącego w foteliku przodem, nie było nadmierne, oba manekiny były dobrze chronione przez foteliki. Testowany model nie był wyposażony w przycisk dezaktywujący poduszkę powietrzną pasażera by umożliwić montaż fotelika tyłem. Etykiety ostrzegające przed użyciem fotelika bez unieruchomienia poduszki są jasne i wyraźne. MINI pracuje nad ulepszeniem oznaczenia górnych mocowań w aucie.
Zderzak oferuje dobrą ochronę nóg pieszego i zdobył komplet punktów. Krawędź maski została oceniona na 'słabo' w przypadku kilku obszarów, inne oferują marginalne zabezpieczenie. Maska otrzymała maksimum punktów za amortyzację uderzenia głowy dziecka, również dobra ochrona dla innych testowanych pól. W przypadku krytycznych dla dorosłego obszarów - przeważnie 'słaba' ocena.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji, podobnie system przypominający o zapięciu przednich pasów.