Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. MINI wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery boczne, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra Jednak czujniki badające kompresję żeber wskazały, że ochrona tego regionu ciała jest marginalna. W cięższych teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej i brzucha została oceniona jako wystarczająca. Przednie siedzenia zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez miejsca tylne oceniona została na podstawie geometrii jako dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja i współpracuje z system wspomagania jazdy w mieście. Jednak ze względu na opcjonalność nie podlegał ocenie.
Ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych oceniona została jako dobra. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak kierowcy dostarczana jest niejasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system nie został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku. Jednak montaż fotelika na miejscach tylnych jest utrudniony.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski w przeważającej mierze zapewniała słabą ochronę i nie zdobyła żadnych punktów. MINI posiada aktywną pokrywę silnika. System wykrywa moment gdy pieszy został uderzony i wykorzystuje siłowniki do podnoszenia pokrywy, zapewniając dodatkowy dystans między maską, a strukturą silnika. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości oraz różnych postur pieszych.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, ze względu na oszacowane wysokie zainteresowanie podlegał ocenie. Autonomiczny układ wspomagania nagłego hamowania jest dostępny jako opcja, nie został wzięty pod uwagę w ocenie. System wspomagający utrzymania pasa ruchu nie jest dostępny.