Szukaj
Mini
Mini
4,2 (173 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mini w pigułce

Test euroncap MINI Clubman Cooper 1.5, RHD

MINI Clubman Cooper 1.5, RHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1300 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
68%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
67%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.3 pkt | 90 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona większości obszarów ciała kierowcy była dobra, ochrona klatki piersiowej oceniona została jako wystarczająca. Ochrona klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu była marginalna, ochrona pozostałych regionów ciała oceniona została jako dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, pozostałych regionów ciała dobra. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego nie jest dostępny dla modelu, spełnia wymogi Euro NCAP.

Uderzenie przodem
6,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
AEB Miasto
2,1 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

33.4 pkt | 68 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach zderzenia czołowego oraz bocznych. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dziecko zarówno 18-miesięczne jak i 3-letnie były odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Opcjonalnie poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W pojazdach, w których nie ma zamontowanej tej funkcjonalności nie należy ustawiać fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
20,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
3,0pkt
Montaż
10,4pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
BMW Junior Seat
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
8,0pkt
Instrukcja
3,0pkt
Montaż
10,4pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
BMW Junior Seat
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24.8 pkt | 68 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę miednicy pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona nóg była dobra lub odpowiednia. Maska w przewarzającej mierze oferowała dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów. Wyjątek stanowił obszar wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby oraz sztywnych filarów przedniej szyby, w tych rejonach ochrona została oceniona jako słaba.

Głowa
13,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
5,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.8 pkt | 67 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. Szacunkowa duża liczba sprzedażowa sprawiła, że system zakwalifikowano do oceny. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest standardem i spełnia wymogi Euro NCAP. Asystent pasa nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Approach Warning with City Brake Activation
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry