Szukaj
MG
MG
4,1 (105 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
MG w pigułce

MG TF 2003

Projekt MG powstał w latach 90., kiedy MGF zostało uruchomione. Po dokonaniu poprawek i zmianie nazwy, model pojawił się rok temu. Ulepszenia zawierają m.in. nową zabezpieczająca drzwi belkę. Pomimo, że projekt auta nie jest nowy, to samochód spisał się dobrze w czasie testów dynamicznych. Podczas zderzenia czołowego dach był podniesiony, by uzyskać najbardziej krytyczne wyniki. Przeciwnie uczyniono w trakcie zderzenia bocznego, by zbadać tym razem możliwość potencjalnych nacisków i obciążeń. MG Rover nie zarekomendował fotelików, ale jeden może zostać umieszczony na fotelu pasażera. Na koniec, MG TF oferuje ochronę pieszego powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta
Klasa Roadstery
Nadwozie 2-drzwiowy kabriolet
Masa 1105 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Poduszka powietrzna chroni głowę kierowcy, ale nacisk na klatkę piersiową był zbyt duży. Lepiej w przypadku pasażera. Drzwi zostały tak zaprojektowane by znosić siłę uderzania w kierunku tyłu auta, a mocne ramy pomagają chronić i kierowcę i pasażera. Pedały sterownicze przemieściły się na tyle, by poważnie zagrozić bezpieczeństwu stóp i dolnych partii nóg. Co więcej ryzyko obrażeń nóg kierowcy oraz pasażera stwarzają również twarde elementy deski rozdzielczej i kolumny sterowniczej.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

MG TF zapewnia dobrą ochronę, jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych. Brak śladów uderzenia głowy kierowcy o twarde elementy, ale brzuch doznał silnego nacisku ze strony poręczy drzwi. Obciążenie klatki piersiowej w normie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 19 pkt (68%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 41 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krawędź przednia i krytyczne dla głowy pieszego obszary maski oferują amortyzację. Mało "przyjazne" w przypadku dziecka. 3 gwiazdki to dobry wynik.

Zabezpieczenie dziecka

Brak miejsca na umieszczenie fotelika dziecięcego. Instrukcja obsługi auta nie poleca żadnego modelu, najlepszego do MG TF. MG Rover nie rekomenduje montowania fotelika, na przednim siedzeniu, w żadnym ze swoich aut.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

MG TF