Projekt MG powstał w latach 90., kiedy MGF zostało uruchomione. Po dokonaniu poprawek i zmianie nazwy, model pojawił się rok temu. Ulepszenia zawierają m.in. nową zabezpieczająca drzwi belkę. Pomimo, że projekt auta nie jest nowy, to samochód spisał się dobrze w czasie testów dynamicznych. Podczas zderzenia czołowego dach był podniesiony, by uzyskać najbardziej krytyczne wyniki. Przeciwnie uczyniono w trakcie zderzenia bocznego, by zbadać tym razem możliwość potencjalnych nacisków i obciążeń. MG Rover nie zarekomendował fotelików, ale jeden może zostać umieszczony na fotelu pasażera. Na koniec, MG TF oferuje ochronę pieszego powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Roadstery |
Nadwozie |
2-drzwiowy kabriolet |
Masa |
1105 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Poduszka powietrzna chroni głowę kierowcy, ale nacisk na klatkę piersiową był zbyt duży. Lepiej w przypadku pasażera. Drzwi zostały tak zaprojektowane by znosić siłę uderzania w kierunku tyłu auta, a mocne ramy pomagają chronić i kierowcę i pasażera. Pedały sterownicze przemieściły się na tyle, by poważnie zagrozić bezpieczeństwu stóp i dolnych partii nóg. Co więcej ryzyko obrażeń nóg kierowcy oraz pasażera stwarzają również twarde elementy deski rozdzielczej i kolumny sterowniczej.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
MG TF zapewnia dobrą ochronę, jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych. Brak śladów uderzenia głowy kierowcy o twarde elementy, ale brzuch doznał silnego nacisku ze strony poręczy drzwi. Obciążenie klatki piersiowej w normie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Potrącenie pieszego |
19 pkt (68%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
41 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Krawędź przednia i krytyczne dla głowy pieszego obszary maski oferują amortyzację. Mało "przyjazne" w przypadku dziecka. 3 gwiazdki to dobry wynik. |
Zabezpieczenie dziecka |
Brak miejsca na umieszczenie fotelika dziecięcego. Instrukcja obsługi auta nie poleca żadnego modelu, najlepszego do MG TF. MG Rover nie rekomenduje montowania fotelika, na przednim siedzeniu, w żadnym ze swoich aut.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|