Szukaj
MG
MG
4,1 (105 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
MG w pigułce

Test euroncap MG6 1.8 turbo, RHD

MG6 1.8 turbo, RHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1490 kg
Wynik testu
73%
Ochrona dorosłego
71%
Ochrona dziecka
42%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26 pkt | 73 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Pomimo dobrych odczytów zauważono niewystarczające ciśnienie w poduszce powietrznej, co uniemożliwia głowie kierowcy nawiązanie kontaktu z obręczą kierownicy. Model został za to ukarany. Czujniki na manekinach wykazały, że podczas zderzenia kolumna kierownicy może doprowadzić do złamania kości udowych kierowcy. Podczas testu bariery bocznej, czytania wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy. W cięższym teście słupa bocznego zabezpieczenia przed urazami klatki piersiowej i brzucha były należyte. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu. MG6 jest obecnie dostępny w sprzedaży tylko na terenie Wielkiej Brytanii.

Uderzenie przodem
10,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
6,8pkt
Zderzenie ze słupem
7,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35 pkt | 71 %

Ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego podczas zderzenia czołowego, a także wpływów bocznych była odpowiednia. Zminimalizowane prawdopodobieństwo niebezpiecznych kontaktów z konstrukcjom pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki dostarczana kierowcy, nie jest jasna i system nie został nagrodzony. Informacja o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika podtrzymującego dziecko, w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera jest jasna.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
8,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 42 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co uzyskał maksymalną liczbę punktów. Frontowa krawędź maski oferowała jedynie słabą ochronę, nie zdobyła punktów. W większości obszarów testowanych, maska zapewnia słabą ochronę dla głowy uderzonego pieszego.

Głowa
9,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażeniem, spełnia wymogi Euro NCAP. System przypomnienia o zapięciu pasów obejmuje tylko przednie miejsca. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny dla MG6.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer