Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Poduszki powietrzne zarówno kierowcy jak i pasażera nie były wystarczająco wypełnione powietrzem, co nie pozwalało prawidłowo zabezpieczyć głowy przed kontaktem z układem kierowniczym oraz deską rozdzielczą. Taki stan rzeczy uznano za karalny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jednak występowało ryzyko uszkodzenia ciała pozostałych pasażerów w kontakcie z elementami deski rozdzielczej. W teście bariery bocznej, MG3 zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochroną wszystkich regionów ciała. W cięższy teście słupa bocznego, czytania kompresji klatki piersiowej wskazały marginesową ochronę tego obszaru ciała.Zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu były ocenione jako marginalne dla siedzeń przednich, dla tylnych ? słabe.
Na podstawie sztucznych wczytywań badania dynamicznego, MG3 zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak w modelach niewyposażonych w przełącznik, powinno się zrezygnować z takiego ustawienia fotelika. Ponieważ system nie jest standardowym elementem wyposażenia nie mógł zostać oceniony. Test wykazał jednak, że informacja dostarczana kierowcy, mówiąca o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająca. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.
Zderzak zapewnił dobrą albo marginalną ochronę nóg pieszego. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w większości testowanych obszarów jako słaba i nie zdobyła żadnych punktów. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała kiepską ochronę głowy pieszego wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca jest standardowym wyposażeniem MG3. Model nie oferuje ogranicznika prędkości oraz systemu wspierającego hamowanie.