Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 790 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-EQ EQS 450+ 4x2 AMG Line, LHD

Mercedes-EQ EQS 450+ 4x2 AMG Line, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
2480 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
91%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.6 pkt | 96 %

Przedział pasażerski pojazdu Mercedes EQS pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się EQS, wykazała, że testowany pojazd byłby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, wszystkie krytyczne obszary ciała kierowcy jak i pasażera siedzącego z tyłu, były na tyle dobrze chronione, że EQS uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako odpowiednia. Mercedes EQS został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadła dobrze w testach Euro NCAP. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Testowany model, w standardzie, został wyposażony w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku oraz w system zapobiegający wtórnym zderzeniom.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

45 pkt | 91 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, EQS zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie wyłączana po umieszczeniu na tej pozycji fotelika. Testy wykazały, że system działał dobrze, w związku z czym został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików, dla których EQS został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-Benz Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-Benz Kidfix base
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

41.3 pkt | 76 %

Mercedes EQS posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes pokazał, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, samochód został przetestowany z maską w stanie podniesionym. Ochrona głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i słabej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,6 pkt
Głowa
16,9 pkt
Miednica
2,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
25,8 pkt
AEB Pieszy
8,0pkt
AEB Rowerzysta
7,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.9 pkt | 80 %

Mercedes EQS został wyposażony w system przypomina o niezapiętych pasach bezpieczeństwa oraz wykrywa pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy, ?Attention Assist?, monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy oraz zalecić odpoczynek. Bardziej zaawansowany z bezpośrednim monitorowaniem wzroku jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie brał udziału w testach. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zatrzymać samochód zanim ten zjechałby z drogi. Pojazd został także wyposażony w system wspomagania prędkości oparty na kamerze oraz cyfrowych mapach w celu określenia lokalnego ograniczenia prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
5,1 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Brake Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry