Przedział pasażerski pojazdu Mercedes EQS pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się EQS, wykazała, że testowany pojazd byłby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, wszystkie krytyczne obszary ciała kierowcy jak i pasażera siedzącego z tyłu, były na tyle dobrze chronione, że EQS uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako odpowiednia. Mercedes EQS został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadła dobrze w testach Euro NCAP. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Testowany model, w standardzie, został wyposażony w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku oraz w system zapobiegający wtórnym zderzeniom.
Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, EQS zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie wyłączana po umieszczeniu na tej pozycji fotelika. Testy wykazały, że system działał dobrze, w związku z czym został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików, dla których EQS został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Mercedes EQS posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes pokazał, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, samochód został przetestowany z maską w stanie podniesionym. Ochrona głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i słabej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako dobra.
Mercedes EQS został wyposażony w system przypomina o niezapiętych pasach bezpieczeństwa oraz wykrywa pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy, ?Attention Assist?, monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy oraz zalecić odpoczynek. Bardziej zaawansowany z bezpośrednim monitorowaniem wzroku jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie brał udziału w testach. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zatrzymać samochód zanim ten zjechałby z drogi. Pojazd został także wyposażony w system wspomagania prędkości oparty na kamerze oraz cyfrowych mapach w celu określenia lokalnego ograniczenia prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.