Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Pomiary obciążenia manekina wykazały, że kolana i uda pasażerów są dobrze chronione, a Mercedes zapewnia ten sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych rozmiarach. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem, 'słaba' ochrona klatki piersiowej została wykazana na podstawie pomiaru obciążenia manekina. 'Marginalna' osłona szyjnego odcinka kręgosłupa.
Odpowiedni system dostępny jako wyposażenie dodatkowe Mercedesa C automatycznie rozpoznaje, że na przednim siedzeniu umieszczono fotelik i unieruchamia poduszkę powietrzną pasażera. Ten system nie był dostępny w testowanym aucie. Bez niego, fotelik tyłem nie powinien być stosowany na przednim siedzeniu ponieważ poduszka powietrzna nie może być ręcznie dezaktywowana. Auto o numerach seryjnych powyżej WDD2040071A159633 posiadają trwałą etykietę ostrzegającą o niebezpieczeństwie związanym z umieszczaniem fotelika na przeciw aktywnej poduszki powietrznej. Wcześniejsze egzemplarze otrzymały o 2 punkty mniej z uwagi na brak etykiety. Obecność mocowań ISOFIX nie została jasno oznaczona.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak maska zapewnia w przeważającej mierze 'bardzo słabą' amortyzację dla nóg pieszego w przypadku przedniej krawędzi i dla głowy dorosłego jeśli chodzi o powierzchnię maski.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich egzemplarzy Mercedesa C. System przypominający o zapięciu wszystkich pasów również dostępny jest w standardzie.