Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 790 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes C-Class 200CDI 'Classic', LHD

Mercedes C-Class 200CDI 'Classic', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1485 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
70%
Ochrona dziecka
30%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 82 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Pomiary obciążenia manekina wykazały, że kolana i uda pasażerów są dobrze chronione, a Mercedes zapewnia ten sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych rozmiarach. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem, 'słaba' ochrona klatki piersiowej została wykazana na podstawie pomiaru obciążenia manekina. 'Marginalna' osłona szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
15,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
4,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

34 pkt | 70 %

Odpowiedni system dostępny jako wyposażenie dodatkowe Mercedesa C automatycznie rozpoznaje, że na przednim siedzeniu umieszczono fotelik i unieruchamia poduszkę powietrzną pasażera. Ten system nie był dostępny w testowanym aucie. Bez niego, fotelik tyłem nie powinien być stosowany na przednim siedzeniu ponieważ poduszka powietrzna nie może być ręcznie dezaktywowana. Auto o numerach seryjnych powyżej WDD2040071A159633 posiadają trwałą etykietę ostrzegającą o niebezpieczeństwie związanym z umieszczaniem fotelika na przeciw aktywnej poduszki powietrznej. Wcześniejsze egzemplarze otrzymały o 2 punkty mniej z uwagi na brak etykiety. Obecność mocowań ISOFIX nie została jasno oznaczona.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
8,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer BabySafe
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
8,2pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

11 pkt | 30 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak maska zapewnia w przeważającej mierze 'bardzo słabą' amortyzację dla nóg pieszego w przypadku przedniej krawędzi i dla głowy dorosłego jeśli chodzi o powierzchnię maski.

Głowa
3,7 pkt
Miednica
1,5 pkt
Nogi
5,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich egzemplarzy Mercedesa C. System przypominający o zapięciu wszystkich pasów również dostępny jest w standardzie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę