| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1485 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie uderzenia. Zanotowano, że kolana i uda pasażera oraz kierowcy są dobrze chronione. Mercedes udowodnił również, że nie ma znaczenia w tym przypadku pozycja i wymiary.
Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów podczas zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 15 pkt (94%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 32 pkt (74%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 73 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak zdobył maksymalną do uzyskania liczbę punktów za oferowaną amortyzację. Jednak maska i przednia krawędź zostały ocenione bardzo słabo. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Mechanizm rozpoznający zamontowany fotelik tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu i wyłączający poduszkę powietrzną jest dostępny w wyposażeniu dodatkowym. Bez niego, nie powinno się umieszczać fotelika na przeciwko aktywnej poduszki, nie można jej ręcznie dezaktywować. Etykiety ostrzegawcze nie są trwałe. Obecność mocowań ISOFIX nie jest oznaczona dostatecznie. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |