Dobrze zaprojektowana konstrukcja i kabina chronią pasażerów. Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie testów i zabezpiecza pasażerów przed obrażeniami. Tylko klatka piersiowa doznaje zbyt wysokiego obciążenia. Drzwi kierowcy można normalnie otworzyć po zderzeniu czołowym. Podłoga nie została uszkodzona, w pełni osłania stopy. Poduszka powietrzna zabezpiecza głowę kierowcy, ale nie rozwinęła się całkowicie podczas zderzenia ze słupem. W przypadku innych rodzajów zderzeń może to być bardzo niebezpieczne.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1455 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Głowa i klatka piersiowa kierowcy są dobrze chronione dzięki pasom oraz poduszce powietrznej. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej jest nieco zbyt wysokie, co częste w przypadku "sztywnych" aut. Projekt auta zakładał usunięcie twardych elementów z obszaru kolan. Małe zniszczenie podłogi i przesunięcie pedałów nie zagraża stopom i kostkom. Dodatkowy plus to 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczne wbudowane poduszki powietrzne chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę kierowcy. System spisuję się dobrze, chociaż nacisk na ramię jest duży. Poduszka powietrzna chroniąca głowę rozwija się z dachu chroniąc również pasażerów na tylnych siedzeniach. Niestety ochrona nie jest pełna w trakcie zderzenia ze słupem.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
1 pkt (50%) |
Potrącenie pieszego |
12 pkt (43%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
39 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona na średnim poziomie. Główne punkty chronią jednak pieszego w trakcie wypadku. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera w standardzie powoduje ryzyko obrażeń dla dziecka w foteliku tyłem umieszczonego na przednim siedzeniu. Tylko rysunek i etykieta na osłonie przeciwsłonecznej nie ostrzegają przed poważnym niebezpieczeństwem. Mercedes obiecał poprawki na tym polu. Foteliki dobrze spisały się trakcie zderzenia czołowego.
|
1,5 - letniego |
Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy
|