Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 790 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Mercedes C-class 2001

Dobrze zaprojektowana konstrukcja i kabina chronią pasażerów. Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie testów i zabezpiecza pasażerów przed obrażeniami. Tylko klatka piersiowa doznaje zbyt wysokiego obciążenia. Drzwi kierowcy można normalnie otworzyć po zderzeniu czołowym. Podłoga nie została uszkodzona, w pełni osłania stopy. Poduszka powietrzna zabezpiecza głowę kierowcy, ale nie rozwinęła się całkowicie podczas zderzenia ze słupem. W przypadku innych rodzajów zderzeń może to być bardzo niebezpieczne.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1455 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Głowa i klatka piersiowa kierowcy są dobrze chronione dzięki pasom oraz poduszce powietrznej. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej jest nieco zbyt wysokie, co częste w przypadku "sztywnych" aut. Projekt auta zakładał usunięcie twardych elementów z obszaru kolan. Małe zniszczenie podłogi i przesunięcie pedałów nie zagraża stopom i kostkom. Dodatkowy plus to 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczne wbudowane poduszki powietrzne chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę kierowcy. System spisuję się dobrze, chociaż nacisk na ramię jest duży. Poduszka powietrzna chroniąca głowę rozwija się z dachu chroniąc również pasażerów na tylnych siedzeniach. Niestety ochrona nie jest pełna w trakcie zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 1 pkt (50%)
Potrącenie pieszego 12 pkt (43%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 39 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona na średnim poziomie. Główne punkty chronią jednak pieszego w trakcie wypadku.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera w standardzie powoduje ryzyko obrażeń dla dziecka w foteliku tyłem umieszczonego na przednim siedzeniu. Tylko rysunek i etykieta na osłonie przeciwsłonecznej nie ostrzegają przed poważnym niebezpieczeństwem. Mercedes obiecał poprawki na tym polu. Foteliki dobrze spisały się trakcie zderzenia czołowego.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mercedes C-class