Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 794 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Mercedes C-class 1997

Mercedes uzyskał 2 gwiazdki za testy zderzeń czołowego i bocznego. Podczas zderzenia czołowego, poważne uszkodzenie podłogi spowodowało zagrożenie kolan, ud i miednicy kierowcy. C-class ma być powtórnie testowane jeszcze tej jesieni. Jak na razie, auto jest wyposażone w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, co jest w Europie standardem. Posiada również boczne wbudowane poduszki powietrzne. Jednak w trakcie zderzenia bocznego, przy prawidłowym ustawieniu foteli, drzwi mają kontakt z klatką piersiową zanim poduszka w pełni się rozwinie.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1299 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska nie doznała poważnych uszkodzeń, a drzwi kierowcy oraz pasażera można było otworzyć normalnie po zderzeniu. Zanotowano jednak znaczne uszkodzenie podłogi - pedał hamulcowy przemieścił się w tył o 270 mm. Głowa kierowcy jest bardzo dobrze chroniona dzięki sprawnej poduszce powietrznej. Jednak przesunięcie kolumny kierowniczej sprawia, że poduszka nie spełni zadania w przypadku kierowcy o niższym wzroście. Obniżono więc ocenę do "wystarczającej". Ochrona szyi również na odpowiednim poziomie. System pasów bezpieczeństwa dobrze chroni klatkę piersiową. Mimo, że lewe kolano miało kontakt z przednim panelem, osłonę dolnych partii ciała oceniono na "dobrą". Z powodu uszkodzenia podłogi ochrona stóp i kostek bardzo słaba. Jeśli chodzi o zabezpieczenie pasażera, ogólnie dobre. Minusem są twarde elementy zagrażające kolanom oraz marginalna osłona klatki piersiowej.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczne poduszki są montowane w standardzie i spełniają swoje zadanie. Niestety nim w pełni się rozwinęły, górna część ciała kierowcy uderzyła w drzwi od testowanej strony. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu siedzenia i wzrostowi manekina nie doszło do poważnych obrażeń. Jednak jeśli te ulegną zmianie, rezultat może być inny. Dobra ochrona głowy i miednicy, słabo w przypadku klatki piersiowej. Bardzo słaba osłona brzucha.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 5 pkt (31%)
Zderzenie boczne 12 pkt (75%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 15 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Zabezpieczenie dziecka

3 z 6 krytycznych w przypadku dziecka obszarów maski spełnia wymagania. 2 pola powyżej przeciętnej. Jeśli chodzi o pozostałe testowane obszary wyniki prezentują się niejednolicie.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Mercedes C-class