Mercedes uzyskał 2 gwiazdki za testy zderzeń czołowego i bocznego. Podczas zderzenia czołowego, poważne uszkodzenie podłogi spowodowało zagrożenie kolan, ud i miednicy kierowcy. C-class ma być powtórnie testowane jeszcze tej jesieni. Jak na razie, auto jest wyposażone w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, co jest w Europie standardem. Posiada również boczne wbudowane poduszki powietrzne. Jednak w trakcie zderzenia bocznego, przy prawidłowym ustawieniu foteli, drzwi mają kontakt z klatką piersiową zanim poduszka w pełni się rozwinie.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1299 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska nie doznała poważnych uszkodzeń, a drzwi kierowcy oraz pasażera można było otworzyć normalnie po zderzeniu. Zanotowano jednak znaczne uszkodzenie podłogi - pedał hamulcowy przemieścił się w tył o 270 mm. Głowa kierowcy jest bardzo dobrze chroniona dzięki sprawnej poduszce powietrznej. Jednak przesunięcie kolumny kierowniczej sprawia, że poduszka nie spełni zadania w przypadku kierowcy o niższym wzroście. Obniżono więc ocenę do "wystarczającej". Ochrona szyi również na odpowiednim poziomie. System pasów bezpieczeństwa dobrze chroni klatkę piersiową. Mimo, że lewe kolano miało kontakt z przednim panelem, osłonę dolnych partii ciała oceniono na "dobrą". Z powodu uszkodzenia podłogi ochrona stóp i kostek bardzo słaba. Jeśli chodzi o zabezpieczenie pasażera, ogólnie dobre. Minusem są twarde elementy zagrażające kolanom oraz marginalna osłona klatki piersiowej.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczne poduszki są montowane w standardzie i spełniają swoje zadanie. Niestety nim w pełni się rozwinęły, górna część ciała kierowcy uderzyła w drzwi od testowanej strony. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu siedzenia i wzrostowi manekina nie doszło do poważnych obrażeń. Jednak jeśli te ulegną zmianie, rezultat może być inny. Dobra ochrona głowy i miednicy, słabo w przypadku klatki piersiowej. Bardzo słaba osłona brzucha.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
5 pkt (31%)
|
Zderzenie boczne |
12 pkt (75%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
15 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka |
3 z 6 krytycznych w przypadku dziecka obszarów maski spełnia wymagania. 2 pola powyżej przeciętnej. Jeśli chodzi o pozostałe testowane obszary wyniki prezentują się niejednolicie. |
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|