Przedział pasażerski klasy X pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych części ciała dobra. Próby przeprowadzone przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina została oceniona jako mierna bazując na przeciążeniach klatki piersiowej. W pozostałych przypadkach ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych części ciała. Klasa X jest wyposażona w system, który automatycznie dezaktywuje poduszkę powietrzną przedniego pasażera, kiedy na tym miejscu używany jest fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mercedes-Benz pokazał, że system działa niezawodnie i został on doceniony. Foteliki używane do oceny Grupy I ISOFIX wymagały wielostopniowej procedury instalacji. W pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca lub mierna. Ochrona nóg pieszego była dobra lub wystarczająca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdolny do wykrywania pieszych, wykazał się skutecznością działania na dobrym poziomie w testach Euro NCAP, unikając lub łagodząc kolizje w większości sprawdzanych prędkości.
Klasa X posiada w standardowym wyposażeniu przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Ogranicznik prędkości identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i przekazuje informacje kierowcy, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego spisał się dobrze przy prędkościach pozamiejskich, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich scenariuszach testu.