Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 803 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz T160 'Style', LHD

Mercedes-Benz T160 'Style', LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy long
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1544 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
93%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
90%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.7 pkt | 91 %

Przedział pasażerski Klasy T pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera, ale niewielka ilość punktów została odjęta ze względu na struktury w desce rozdzielczej po stronie kierowcy, które mogłyby prowadzić do obniżenia poziomu ochrony osób o różnym wzroście lub siedzących w różnych pozycjach. Ochrona pasażera była dobra we wszystkich krytycznych obszarach ciała. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania, oraz analiza odkształcalnej bariery po badaniu, wykazały, że klasa T byłaby łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W zderzeniu czołowym z barierą sztywną na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i co najmniej odpowiednia dla pasażera na tylnym siedzeniu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. W bardziej dotkliwym zderzeniu bocznym z słupem, ochrona była dobra lub odpowiednia. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony pojazdu) okazała się odpowiednia. Klasa T posiada środek zaradczy łagodzący obrażenia pasażerów w tego rodzaju zderzeniach. System ten dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Klasa T posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód nie jest wyposażony w system który uruchamia hamulce po zderzeniu, pozwalający uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
14,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

45.8 pkt | 93 %

W badaniu zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. W badaniu zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera jest automatycznie wyłączana, gdy na tym miejscu zostanie umieszczony fotelik dziecięcy skierowany tyłem do kierunku jazdy. Badania wykazały, że system ten działał stabilnie i został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w pojeździe.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
15,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
10,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX ?R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX ?R
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.7 pkt | 69 %

Ochrona zapewniana przez maskę silnika dla głowy potrąconego pieszego była w dużej mierze dobra lub odpowiednia, ale w niektórych miejscach rezultaty były mierne lub słabe. W przypadku sztywnych słupków szyby przedniej, odnotowano słabe wyniki. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich badanych miejscach, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Klasie T potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, skuteczność systemu była odpowiednia, natomiast reakcja na rowerzystów została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,5 pkt
Głowa
14,5 pkt
Miednica
3,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,3 pkt
AEB Pieszy
6,2pkt
AEB Rowerzysta
7,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14.5 pkt | 90 %

System AEB dobrze wypadł w testach jego reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzeń lub je złagodzić. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem. Samochód jest wyposażony w system ostrzegania o zagrożeniu dla kierowcy, który monitoruje ruchy kierownicą i ostrzega, gdy wykryty zostanie wzorzec charakterystyczny dla jazdy w stanie senności lub zaburzeń. System ograniczenia prędkości oparty na kamerze wykrywa lokalne ograniczenia i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system oparty na kamerze delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby uniknąć np. zjechania z drogi.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
3,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
5,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Brake Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry