Przedział pasażerski Citana Tourer pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera, ale niewielka ilość punktów została odjęta ze względu na struktury w desce rozdzielczej po stronie kierowcy, które mogłyby prowadzić do obniżenia poziomu ochrony osób o różnym wzroście lub siedzących w różnych pozycjach. Ochrona pasażera była dobra we wszystkich krytycznych obszarach ciała. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania, oraz analiza odkształcalnej bariery po badaniu, wykazały, że samochód byłaby łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W zderzeniu czołowym z barierą sztywną na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i co najmniej odpowiednia dla pasażera na tylnym siedzeniu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. W bardziej dotkliwym zderzeniu bocznym z słupem, ochrona była dobra lub odpowiednia. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony pojazdu) okazała się odpowiednia. Citan posiada środek zaradczy łagodzący obrażenia pasażerów w tego rodzaju zderzeniach. System ten dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Citan posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód nie jest wyposażony w system który uruchamia hamulce po zderzeniu, pozwalający uniknąć kolizji wtórnych.
W badaniu zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. W badaniu zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera jest automatycznie wyłączana, gdy na tym miejscu zostanie umieszczony fotelik dziecięcy skierowany tyłem do kierunku jazdy. Badania wykazały, że system ten działał stabilnie i został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w pojeździe.
Ochrona zapewniana przez maskę silnika dla głowy potrąconego pieszego była w dużej mierze dobra lub odpowiednia, ale w niektórych miejscach rezultaty były mierne lub słabe. W przypadku sztywnych słupków szyby przedniej, odnotowano słabe wyniki. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich badanych miejscach, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, skuteczność systemu była odpowiednia, natomiast reakcja na rowerzystów została oceniona jako dobra.
System AEB dobrze wypadł w testach jego reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzeń lub je złagodzić. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem. Samochód jest wyposażony w system ostrzegania o zagrożeniu dla kierowcy, który monitoruje ruchy kierownicą i ostrzega, gdy wykryty zostanie wzorzec charakterystyczny dla jazdy w stanie senności lub zaburzeń. System ograniczenia prędkości oparty na kamerze wykrywa lokalne ograniczenia i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system oparty na kamerze delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby uniknąć np. zjechania z drogi.