SLK jest w sprzedaży od 1996. Okazał się bardzo mocnym autem podczas zderzeń czołowego i bocznego. Tylko niewielkie uszkodzenie kabiny, drzwi pozostały stabilne i niezniszczone. W trakcie zderzenia czołowego dach był opuszczony, by stworzyć najbardziej niebezpieczne warunki. Natomiast dach podniesiono dla testu zderzenia bocznego, by zbadać bezpieczeństwo głowy. Chociaż auto testowano bez fotelików, jeden można umieścić na siedzeniu pasażera. Sprawdzono więc obecność wymaganych etykiet ostrzegawczych. Ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Roadstery |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1425 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Poduszka powietrzna chroni kierowcę, ale przesunięcia jego głowy rodzą pewne wątpliwości i obawy co do bezpieczeństwa. Sytuację pogarsza przesunięcie kierownicy i siedzenia. Poduszka kierowcy jest raczej sztywna, dodatkowo pasy powiększają siłę nacisku na klatkę piersiową. Obszar kolan i górnych partii nóg bez twardych elementów. Jednak schowek po stronie pasażera może stać się źródłem obrażeń, brak wystarczającej amortyzacji mimo miękkiego wykończenia. Centralny obszar podłogi został wgnieciony - dodatkowe ryzyko dla stóp.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wbudowane boczne poduszki pracują bardzo dobrze, chronią klatkę piersiową i brzuch kierowcy. Mimo to nacisk był wysoki, ale mieści się w bezpiecznej normie. Głowa uderzyła w spornik dachu, ale kontakt nie był groźny. Co niezwykłe, brak amortyzacji wnętrza drzwi - negatywny wpływ na ocenę.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
8 pkt (29%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
31 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska jest nieprzyjazna dla pieszego. Również zderzak nie oferuje żadnej amortyzacji. Euro NCAP radzi producentowi zwrócenie uwagi na ten obszar ochrony. |
Zabezpieczenie dziecka |
SLK posiada tylko dwa siedzenia, brak więc miejsca by przetestować foteliki. Jeden może być mimo to umieszczony na siedzeniu pasażera. Auto rozpoznaje fotelik rekomendowany przez Mercedes´a i wyłącza poduszkę powietrzną. System nie działa w przypadku innych rodzajów siedzeń. Ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej jest niewystarczające. Mercedes obiecał ulepszenia na tym obszarze.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|