Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki wykazały dobrą ochronę dla kolan i ud pasażerów miejsc przednich. Mercedes pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Model zdobyła maksymalną liczbę punktów za ochronę podczas testu słupa bocznego. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenia przed urazami klatki piersiowej oraz innych regionów ciała były dobre. Fotele i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.
W teście słupa bocznego zapewniona ochrona była dobra, zminimalizowane ryzyko urazu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona. Model wyposażony jest w automatyczny czujnik CPOD, jednak system nie został nagrodzony przez Euro NCAP. Umieszczone na stało etykiety dostarczają jasne ostrzeżenie o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego umieszczenie fotelika dla dziecka, względem aktywnej poduszki powietrznej.
Model wyposażony jest w „aktywną” maskę. Czujniki w zderzakach wykrywają moment uderzenia pieszego i pobudzają podnoszenie maski w celu zapewnienia lepszej ochrony. Mercedes wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego zakresu rozmiaru pieszego oraz różnych prędkości. Obszary mające duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dorosłego, maska zapewniła dobrą ochronę. W obszarach mających szanse uderzyć głowę dziecka ochrona była dobra, miejscami słaba. Ochrona oferowana prze frontową krawędź maski była oceniona jako słaba.
Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia, jednak nie spełnia wymogów Euro NCAP.