M-Class to dość stary model. Jest on dostosowany do rynku amerykańskiego. W USA dozwala się na jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Projekt różni się nieco od swoich europejskich konkurentów. Chodzi oczywiście o obszar ochrony kolan. Specjalnie wyprofilowana poduszka chroni tę część ciała przed obrażeniami. M-Class zwrócił uwagę na twarde elementy, ale nacisk na klatkę piersiową kierowcy i pasażera jest stanowczo zbyt wysoki. Osłonę podczas zderzenia bocznego oceniono na bardzo dobrą: poduszka powietrzna chroniąca głowę montowana jest w standardzie. Ochrona dziecka w trakcie zderzenia czołowego bardzo słaba, chociaż foteliki spełniają swoje zadanie. Niska ocena ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
terenowy |
Masa |
2100 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska zapewnia dobrą ochronę. Tylko niewielkie zniekształcenie podłogi i drzwi. Niestety głowa kierowcy ma kontakt z kierownicą co grozi bardzo poważnymi obrażeniami. Specjalnie zamontowana poduszka osłania kolana, uda i miednice przed potencjalnymi uszkodzeniami. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki powietrzne na tułów i na głowę, które chronią kierowcę i pasażerów, również na tylnych siedzeniach. M-Class uzyskało maksymalną liczbę punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
4 pkt (14%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
31 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest bardzo sztywny, tylko kilka obszarów maski oferuje amortyzację. Euro NCAP ocenia ochronę pieszego bardzo słabo. |
Zabezpieczenie dziecka |
Etykiety w dwóch językach ostrzegają przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Niestety nalepki nie są trwałe. Foteliki typu przodem do kierunku jazdy zamocowano dzięki ISOFIX na tylnych siedzeniach. Dzięki górnym paskom mocującym ochrona głowy starszego dziecka jest na wysokim poziomie, 1,5-roczne dziecko było by bezpieczniejsze w foteliku tyłem. Foteliki rekomendowane przez Mercedes mają wbudowany system rozpoznawania obecności i wyłączania poduszki, jeśli siedzenie umieszczono na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|