Mercedes Benz PRE SAFE system jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe w przypadku GLK. System wykrywa uderzenie i przygotowuje auto do ochrony podczas wypadku. System nie był umieszczony w testowanym aucie. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek przesunął się tylko o 3mm. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes wykazał również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa nóg pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Auta o numerze seryjnym powyżej WDC204****F450200 są wyposażone w standardzie w poduszkę powietrzną chroniąca miednicę w czasie zderzenia bocznego i ocena Euro NCAP nie odnosi się do poprzednich egzemplarzy. Auto uzyskało maksimum punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona na 'marginalną'. Podobnie w przypadku bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa - poziom 'marginalny'.
W trakcie zderzenia czołowego przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne. W przypadku testu zderzenia bocznego, boki fotelików odpowiednio chroniły głowy 'dzieci'. Nie odnotowano 'bardzo słabej' ochrony w żadnym przypadku na podstawie pomiarów obciążenia. Fotelik tyłem do kierunku jazdy sprzedawany przez Mercedes Benz jest automatycznie wykrywany na przednim siedzeniu, a poduszka powietrzna unieruchomiona. System nie działa w przypadku innych fotelików i wówczas poduszka pozostaje aktywna. Auto posiada trwałą etykietę, która jasno ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika na przeciw poduszki powietrznej bez jej dezaktywacji.
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak przednia krawędź została oceniona 'bardzo słabo'. W większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów maska nie oferuje amortyzacji - ocena 'bardzo słaba'. Dużo lepiej w przypadku ochrony głowy dorosłego, tutaj 'dobra' nota w przeważającej mierze.
GLK jest wyposażony w ESC w standardzie dla wszystkich wariantów. Podobnie w przypadku systemu przypominania o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa. Również ogranicznik prędkości jest wyposażeniem standardowym, ale Mercedes nie prosił o ocenę systemu przez Euro NCAP.