Przedział pasażerski GLE pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i co najmniej wystarczająca dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył komplet punktów w tej próbie. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierną ochronę tego obszaru ciała; pozostałe obszary były dobrze chronione. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina 10-cio letniego, której ochrona była mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione i GLE zdobył maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mercedes-Benz udowodnił, że system działa w sposób niezawodny i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których GLE jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobra ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była zróżnicowana, z obszarami dobrej i bardzo słabej ochrony. System AEB Mercedesa GLE jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach reakcji na pieszych, system wykazał się dobrą skutecznością działania. W próbach reakcji na rowerzystów, GLE zdobył komplet punktów.
GLE posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Oparty o działanie kamery asystent prędkości identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i prezentuje kierowcy informacje o nich, dzięki czemu może on łatwo ustawić odpowiedni limit prędkości. System asystenta pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w krytycznych sytuacjach.