Przedział pasażerski G-Klasy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ściśnięcie klatki piersiowej w manekinie kierowcy, wykazało słabą ochronę tego obszaru ciała. W zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej była mierna dla kierowcy. Ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Dla tylnego manekina, odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wykazały mierną ochronę. Niestety, duże obciążenia w części ramiennej pasa bezpieczeństwa, wskazały na ryzyko urazów, których manekin nie był w stanie zmierzyć. Ochrona klatki piersiowej została z tego powodu obniżona do słabej. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i G-Klasa zdobyła maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Wchodzący w skład standardowego wyposażenia autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące naprężeń w szyi manekina dziecka 10-cio letniego, wykazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Dla manekina dziecka 6-cio letniego, ochrona szyi była mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których G-Klasa jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była mierna lub dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma obszarami dobrej i bardzo słabej ochrony. Ochrona nóg oraz miednicy pieszego była dobra we wszystkich badanych obszarach. System AEB jest w stanie wykrywać pieszych oraz rowerzystów tak samo jak inne pojazdy. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na niechronionych użytkowników drogi, takich jak wymienieni powyżej.
System AEB uzyskał przeważnie dobre rezultaty w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Samochód posiada system asystenta pasa ruchu, która pomaga zapobiec niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. System kontroli prędkości wykorzystuje cyfrowe mapy oraz kamerę do zidentyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości i poinformowania o nich kierowcy, który może następnie ustawić limit prędkości na odpowiednim poziomie. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc.