Przedział pasażerski EQC pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes-Benz pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Dla pasażera ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Podobnie w próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla tylnego pasażera, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierny poziom ochrony tej części ciała, z dobrą i wystarczającą ochroną w pozostałych obszarach. W próbie bocznego zderzenia z barierą, EQC zdobył maksymalną ilość punktów w dobrą ochroną we wszystkich obszarach. Odczyty z manekinów wykazały również dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem. Natomiast kontrola po próbie wykazała, że górny zawias drzwi od strony uderzenia został uszkodzony i ocena samochodu została obniżona. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje z innymi pojazdami we wszystkich scenariuszach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina 10-cio letniego, gdzie odczyty naprężeń wykazały mierną ochronę tej części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów i EQC zdobył maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, kiedy na tym miejscu znajduje się fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Próby pokazały, że system działał niezawodnie i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których EQC jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w prawie wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona nóg pieszego zapewniona przez zderzak była dobra lub wystarczająca. Ochrona miednicy był natomiast przeważnie bardzo słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. Próby systemu wykazały jego dobrą skuteczność działania.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. EQC posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System rozpoznawania ograniczeń prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrowe mapy w celu poinformowania kierowcy o lokalnych ograniczeniach prędkości i pozwala w łatwy sposób aktywować ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga kierowcy uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach.