Nowy E-Class posiada bardzo mocną kabinę, która dobrze chroni pasażerów. Jednak nacisk na klatkę piersiową kierowcy i przedniego pasażera, mimo ograniczników napięcia, jest zbyt wysoki. Inteligentny system przypomina o zapięciu przednich pasów. Ochrona dziecka bardzo dobra, a foteliki spełniają prawie wszystkie wymogi Euro NCAP. Niestety gorszy rezultat w przypadku ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1650 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Podwójne przednie poduszki powietrzne chronią nawet przed poważnymi obrażeniami. Czujnik wagi zamontowany w przednim siedzeniu pasażera zapewnia lepsze dostosowanie ciśnienia w poduszce. Ten mechanizm, stabilna konstrukcja oraz brak przesunięcia kolumny sterowniczej zapewniają bezpieczne wnętrze dla kierowcy. Zanotowano, że projektanci zwrócili szczególną uwagę na ochronę obszaru kolan. Nieszczęśliwie dochodzi jednak do kontaktu z przednim panelem co zwiększa ryzyko obrażeń. Podłoga nie doznała poważniejszych uszkodzeń. Na koniec, plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System ochrony w standardzie obejmuje boczne poduszki powietrzne na tułów i na głowę dla przednich i tylnych pasażerów. Jednak, na skutek zderzenia ze słupem doszło do pewnych przesunięć wewnątrz konstrukcji przedniej części. Jednak po poprawkach i powtórnych testach wszystko było w porządku.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
4 pkt (14%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
34 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest bardzo sztywny. Tylko kilka obszarów oferuje jakąkolwiek ochronę. |
Zabezpieczenie dziecka |
Etykieta w języku angielskim i niemieckim ostrzega przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak nalepka nie jest trwała. Obydwa foteliki typu przodem do kierunku jazdy zamocowano przy użyciu zwykłych pasów. Dwupunktowe mocowania ISOFIX są dostępne jako wyposażenie dodatkowe, nie używano go podczas testów. Foteliki spisywały cię całkiem dobrze, chociaż obciążenie klatki piersiowej starszego dziecka było powyżej normy. Rekomendowane przez Mercedes´a siedzenia posiadają czujniki, przez co auto wyłącza przednią poduszkę jeśli jest to konieczne.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|