Mercedes zdecydował się na powtórne testy po tym, ja lewe przednie koło spowodowało uszkodzenie podłogi podczas pierwotnych testów. Ulepszony samochód uzyskał 3 gwiazdki, nie wiele brakowało do 4. Mimo braku twardych elementów w obszarze kolan, nogi kierowcy nadal pozostają narażone na skutek dużego przesunięcia pedału hamulcowego. Auto spełnia jednak wymogi z października 1998. Mercedes poddał E-class również testowi zderzenia ze słupem, by udowodnić poprawę bezpieczeństwa głowy i sprawności poduszki powietrznej. Wymagania zostały spełnione bez trudności. Dzięki temu Euro NCAP może nagrodzić auto 4 gwiazdkami.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1440 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Po zderzeniu konstrukcja drzwi była lekko zniekształcona, a konstrukcja pozostała stabilna. Przednie lewe koło spowodowało uszkodzenie podłogi. Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz ograniczniki napięcia pasów spisywały się dobrze, chroniąc przed zbyt dużym naciskiem.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
E-Class wyposażony jest w wbudowane boczne poduszki powietrzne w standardzie. Poduszka kierowcy chroni ręce, klatkę piersiową i brzuch, ale nie jest tak efektywna jak poduszki aut w tej grupie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
17 pkt (61%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
38 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska daje wystarczającą amortyzację dla głowy pieszego. Połowa badanych obszarów spełnia normy w przypadku dziecka, a reszta była bliska wymaganej ocenie. Jednak przednia krawędź została oceniona "bardzo słabo". |
Zabezpieczenie dziecka |
Rysunek ACEA został umieszczony na końcu przedniego panelu, dodatkowo etykieta tekstowa w jednym języku na przedniej szybie jest łatwo do usunięcia. Po za tym ostrzeżenie nie wspomina o zagrożeniu śmiertelnymi obrażeniami w przypadku montowania fotelika na przednim siedzeniu. W przypadku obu młodszych pasażerów zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy.
|
1,5 - letniego |
Mercedes branded CRS
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Mercedes branded CRSprzodem do kierunku jazdy
|