Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 803 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz E 220 d Avantgarde, standard

 Mercedes-Benz E 220 d Avantgarde, standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1680 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
90%
Ochrona dziecka
77%
Zabezpieczenie przechodnia
62%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.3 pkt | 95 %

E-klasa jest standardowo połączona z systemem Mercedes Benz "PRE SAFE", który przewiduje kiedy może dojść do wypadku i utrzymuje w gotowości systemy ograniczenia skutków i zapobiegania kolizji. W próbie czołowego i bocznego zderzenia system Mercedes Benz "PRE SAFE" nie był aktywowany. Przedział pasażerski E-klasy pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę dla kolan oraz ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca dla kierowcy i marginalna dla pasażera. W zderzeniu bocznym z barierą, E-klasa zdobyła maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy pokazały, że przednie fotele i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, a geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobrą ochronę. Dodatkową ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego. Zderzenia z zatrzymanym samochodem uniknięto przy wszystkich sprawdzanych prędkościach i E-klasa zdobyła maksymalną ilość punktów w tej części oceny.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44.6 pkt | 90 %

W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina dziecka 6 i 10-letniego była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. E-Klasa posiada automatyczny system dezaktywacji poduszki powietrznej, który wyłącza poduszkę powietrzną pasażera z przodu, kiedy na tym miejscu jest używany fotelik zamontowany przeciwnie do kierunku jazdy ale włącza ją ponownie, kiedy miejsce jest zajmowane przez duże dziecko lub dorosłego. Wszystkie foteliki dla których E-Klasa jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo zamontowane

Bazowa ocena auta
23,6pkt

Uderzenie z przodu
15,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-BenzKidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-BenzKidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.5 pkt | 77 %

E-Klasa posiada aktywną pokrywę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy zostanie uderzony i siłowniki podnoszą maskę aby zapewnić większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Mercedes pokazał, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego, więc system został sprawdzony w roboczym (podniesionym) położeniu. Dobre wyniki zostały odnotowane prawie na całej powierzchni maski, pokazując wysoki poziom ochrony głowy potrąconego pieszego. Zderzak także oferuje dobrą ochronę nóg pieszego. Aczkolwiek ochrona miednicy była bardzo słaba we wszystkich badanych obszarach. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrycia pieszych i wykazał dobre rezultaty swojej funkcjonalności w testach Euro NCAP.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,2 pkt
Głowa
22,2 pkt
Miednica
0,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.4 pkt | 62 %

E-Klasa posiada standardowo przypominacz o pasach bezpieczeństwa dla pasażerów przednich i tylnych miejsc. Samochód jest także wyposażony standardowo w manualnie sterowany ogranicznik prędkości. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrymi wynikami swojej wydajności przy prędkościach pozamiejskich w testach Euro NCAP

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,9 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry