Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 790 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde', LHD

Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1735 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
58%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Mercedes Klasy E jest wyposażony w standardzie w system "PRE SAFE", który wykrywa uderzenie i przygotowuje system bezpieczeństwa na wypadek. W czasie testów zderzenia czołowego i bocznego, PRE SAFE nie był aktywny. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek przesunął się tylko o 3mm. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes udowodnił, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa nóg pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Auta o numerze seryjnym powyżej WDD21200511A133988 są wyposażone dodatkowo w poduszkę powietrzną chroniącą miednicę w czasie zderzenia bocznego. Ocena Euro NCAP nie odnosi się do poprzednich egzemplarzy. Testowany model uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej była marginalna. Również 'marginalny' poziom bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
13,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

W trakcie zderzenia czołowego przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne. W przypadku zderzenia bocznego głowy dzieci były odpowiednio chronione przez boki fotelików. Żadne z pomiarów nie wykazały 'bardzo słabej' ochrony. Fotelik tyłem do kierunku jazdy umieszczony na przednim siedzeniu jest automatycznie wykrywany, a poduszka powietrzna pasażera unieruchomiona. Jednak system działa tylko w przypadku fotelików Mercedes Benz, w przeciwnym razie poduszka pozostanie aktywna. Auto posiada trwałą etykietę, która ostrzega przed potencjalnym niebezpieczeństwem umieszczania fotelika na przeciw poduszki powietrznej bez jej dezaktywacji.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
8,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer BabySafe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 58 %

Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak przednia krawędź maski została oceniona 'bardzo słabo'. Mercedes Klasy E jest wyposażony w system podnoszenia maski (pop-up), który gwarantuje przestrzeń między maską a silnikiem w momencie wykrycia uderzenia pieszego. Dobrą amortyzację zapewnia maska w większości krytycznych dla głowy pieszego obszarów.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Auto jest wyposażone w ESC w standardzie w przypadku wszystkich egzemplarzy. Również system przypominający o zapięciu pasów zapewniany jest jako wyposażenie standardowe.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy