Kabina pasażerska pozostała stabilna w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i do tych zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako marginalna. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Mercedes - Benz 'CPOD' system jest dostępny jako opcja. System automatycznie dezaktywuje przednią poduszkę powietrzną pasażera, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System nie współpracuje z wszystkimi fotelikami samochodowymi dla dziecka i nie otrzymał nagrody od Euro NCAP. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. Mercedes uaktualnił podręcznik dla CLA by dać jasno do zrozumienia, które kategorie fotelików samochodowych dla dziecka są odpowiednie dla których miejsc siedzących.
CLA jest wyposażony w aktywną maskę. Czujniki wykrywają gdy pieszy został uderzony i automatycznie podnoszą maskę by zapewniać izolację od twardych struktur poniżej. Mercedes-Benz pokazał, że system działa prawidłowo, przy różnej prędkości i różnych posturach pieszych. W efekcie, powierzchnia maski zapewnia dobrą ochronę dla głowy. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski również dostarczyła w przeważającej mierze dobrą ochronę dla regionu miednicy.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Model wyposażony jest w ogranicznik prędkości.