Mercedes-Benz CLA dzieli technologię bezpieczeństwa czynnego z Mercedesm A-Klasa, ocenianym przez Euro NCAP w 2018 roku. Wykorzystywany osprzęt elektroniczny jest taki sam i systemy w obu samochodach zachowywały się w taki sam sposób. W związku z tym, wyniki dotyczące bezpieczeństwa czynnego bazują na rezultatach A-Klasy. Jako, że przednie siedzenia i zagłówki są również identyczne, wyniki A-Klasy zostały również użyte do oceny ochrony kręgosłupa szyjnego przy uderzeniu w tył pojazdu. Próby zderzeń w pełnej skali zostały powtórzone.
Przedział pasażerski CLA pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Natomiast tylne drzwi od strony uderzenia otworzyły się podczas próby i wyniki został obniżony ze względu na ryzyko wypadnięcia pasażera. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich scenariuszach testu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów wykazały dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dziecka 6-cio jak i 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, z wyjątkiem głowy dziecka 10-cio letniego, której ochrona została oceniona jako wystarczająca, w oparciu o odczyty przyśpieszeń głowy. CLA posiada system, który automatycznie rozpoznaje kiedy na miejscu przedniego pasażera znajduje się fotelik dziecięcy i dezaktywuje poduszkę powietrzną dla tego miejsca. Mercedes-Benz udowodnił, że system działa niezawodnie i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których CLA jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
CLA posiada aktywną, podnoszoną pokrywę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został uderzony i siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes pokazał, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego, więc system został sprawdzony w roboczym (podniesionym) położeniu. Ochrona była dobra w prawie wszystkich sprawdzanych punktach na masce. Ochrona była również dobra dla nóg i obszaru miednicy potrąconego pieszego. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania zarówno w próbie wykrywania i reakcji na pieszego jak i rowerzystę, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach.