Podczas testów zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Wyniki testy wykazały uszkodzenia struktury deski rozdzielczej, której elementy mogą stanowić niebezpieczeństwo urazów kolan i ud pasażerów. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy. W teście bariery bocznej ochrona głowy została oceniona jako dobra. Boczna poduszka powietrzna zasłonowa nie zadziałała poprawnie, za co model został ukarany. Podobnie poduszka powietrzna boczna zasłonowa zachowała się podczas testu słupa bocznego. Zapewniono jednak, że wydajność poduszki zostanie poprawiona. Czujniki umieszczone na żebrach manekina wykazały w teście słupa bocznego niedostateczną ochronę. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie wyników testów dynamicznych, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. W teście zderzenia czołowego oraz wpływów bocznych ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzeń ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku ruchu. Samochód zaprojektowany jest tak aby większość dostępnych na rynku fotelików mogła zostać bez trudu zamontowana. Jednak montaż 2/3 grupy fotelików wymagała dodatkowego zabezpieczenie w postaci systemu mocowania fotelika ISOFIX. Samochody przed VIN WDF4157031U119604 miały wcześniejszą wersję podręcznika użytkownika. Podano w nim mniej szczegółowych informacji o stałym elemencie wyposażenia fotelików samochodowych dla dziecka. Uaktualniony podręcznik użytkownika jest dostępny dla wszystkich klientów u Mercedes-Benz lub stronie www.mercedes-benz.com
Zderzak w przeważającej mierze zapewnił dobrą ochronę , jednak frontowa krawędź maski zapewniała kiepską ochronę w większości testowanych obszarów. Odpowiednia ochrona została zapewniona przez znaczną część obszarów maski, jednak w obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona była słaba.
Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, stanowi ona element wyposażenia standardowego i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje jedynie miejsce kierowcy, ponieważ nie obejmuje pozostałych miejsc, nie został oceniony. Ogranicznik prędkości jest dostępny, jednak w przypadku przekroczenia ustawionej prędkości ostrzeżenie jest tylko wizualne i nie spełnia wymogów Euro NCAP.