Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Tymczasowe czytania wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i manekinów pasażerskich. Inspekcja pojazdu wykazała, że części struktury deski rozdzielczej stanowią ryzyko uszkodzeń kolan i ud pasażerów zajmujących inne miejsca. W modelu zostały poprawione boczne poduszki powietrzne, które w teście bariery bocznej zapewniły dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W poważniejszym teście słupa bocznego mimo prawidłowego rozlokowania poduszki powietrznej ochrona klatki piersiowej oceniona została jako marginesowa. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. W teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera nie może być odłączona, co nie pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.
Zderzak w większości testowanych obszarów zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była w przeważającej mierze kiepska. Powierzchnia maski oferowała odpowiednią ochronę w obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej.
Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu, system został nagrodzony. Ogranicznik prędkości jest dostępny. Mercedes-Benz dodał ostrzeżenie dźwiękowe, za co system został nagrodzony.