Przedział pasażerski Klasy C pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Mercedes-Benz wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu, oraz analiza odkształconej bariery po teście, wykazały, że Klasa C byłaby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą o pełnej szerokości, zapewniono dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy i tylnego pasażera, a Klasa C uzyskała maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Zarówno w teście zderzenia z barierą boczną, jak i z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się dostateczna. Klasa C jest wyposażona w system przeciwdziałania obrażeniom pasażerów w takich zderzeniach, który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Mercedes-Benz nie był jednak w stanie wykazać, że system ten w postaci poduszki powietrznej, zapewnia symetryczną ochronę (tzn. że zapewnia taki sam poziom ochrony w przypadku uderzenia po stronie pasażera, jak w przypadku uderzenia po stronie kierowcy), w związku z czym naliczono karę. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w wyniku zderzenia tylnego. Klasa C jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego, dobra lub odpowiednia ochrona została zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarach ciała obu manekinów dziecięcych. W teście zderzenia z barierą boczną, na podstawie zmierzonych przyspieszeń, ochrona głowy 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna, ale ochrona wszystkich innych obszarów ciała była dobra. Przednia poduszka powietrzna pasażera jest automatycznie wyłączana po umieszczeniu na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Testy wykazały, że system ten działa stabilnie i został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone.
Klasa C ma "aktywną" maskę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają potrącenie pieszego, a siłowniki unoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes-Benz wykazał, że system prawidłowo reaguje na różne sylwetki pieszych i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system był testowany z maską w pozycji podniesionej (rozłożonej). Ochrona głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych, natomiast ochrona miednicy zapewniana przez przednią krawędź maski była zróżnicowana. Klasa C jest wyposażona w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach reakcji systemu na pieszych, wypadł on wystarczająco dobrze. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć kolizji.
Klasa C jest wyposażona w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy - w zdecydowanej większości przypadków udało się uniknąć kolizji. System wspomagania prędkości jazdy wykorzystujący kamerę, rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach interweniuje w sposób bardziej zdecydowany.