Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 803 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz C 180 AMG Line, LHD

Mercedes-Benz C 180 AMG Line, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1625 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.6 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Klasy C pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Mercedes-Benz wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu, oraz analiza odkształconej bariery po teście, wykazały, że Klasa C byłaby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą o pełnej szerokości, zapewniono dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy i tylnego pasażera, a Klasa C uzyskała maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Zarówno w teście zderzenia z barierą boczną, jak i z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się dostateczna. Klasa C jest wyposażona w system przeciwdziałania obrażeniom pasażerów w takich zderzeniach, który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Mercedes-Benz nie był jednak w stanie wykazać, że system ten w postaci poduszki powietrznej, zapewnia symetryczną ochronę (tzn. że zapewnia taki sam poziom ochrony w przypadku uderzenia po stronie pasażera, jak w przypadku uderzenia po stronie kierowcy), w związku z czym naliczono karę. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w wyniku zderzenia tylnego. Klasa C jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,9pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.7 pkt | 89 %

W teście zderzenia czołowego, dobra lub odpowiednia ochrona została zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarach ciała obu manekinów dziecięcych. W teście zderzenia z barierą boczną, na podstawie zmierzonych przyspieszeń, ochrona głowy 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna, ale ochrona wszystkich innych obszarów ciała była dobra. Przednia poduszka powietrzna pasażera jest automatycznie wyłączana po umieszczeniu na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Testy wykazały, że system ten działa stabilnie i został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone.

Bazowa ocena auta
22,7pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

43.3 pkt | 80 %

Klasa C ma "aktywną" maskę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają potrącenie pieszego, a siłowniki unoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes-Benz wykazał, że system prawidłowo reaguje na różne sylwetki pieszych i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system był testowany z maską w pozycji podniesionej (rozłożonej). Ochrona głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych, natomiast ochrona miednicy zapewniana przez przednią krawędź maski była zróżnicowana. Klasa C jest wyposażona w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach reakcji systemu na pieszych, wypadł on wystarczająco dobrze. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
14,3 pkt
Głowa
20,6 pkt
Miednica
2,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
29,0 pkt
AEB Pieszy
5,8pkt
AEB Rowerzysta
8,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.2 pkt | 82 %

Klasa C jest wyposażona w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy - w zdecydowanej większości przypadków udało się uniknąć kolizji. System wspomagania prędkości jazdy wykorzystujący kamerę, rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach interweniuje w sposób bardziej zdecydowany.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous emergency braking and forward collision warning
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry