Przedział pasażerski B-Klasy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona przedniego pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla tylnego pasażera, odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej wykazały mierną ochronę tej części ciała, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów ciała i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była wystarczająca dla klatki piersiowej oraz dobra dla pozostałych krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla obu manekinów i samochód zdobył maksymalną ilość punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, kiedy na tym miejscu znajduje się fotelik dziecięcy w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Próby pokazały, że system działał niezawodnie i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których B-Klasa jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony jedynie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy była przeważnie dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. Próby reakcji systemu na pieszych wykazały jego dobrą skuteczność. B-Klasa zdobyła maksymalną ilość punktów w próbach wykrywania rowerzystów.
B-Klasa posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Wchodzący w skład standardowego wyposażenia system AEB, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Oparty o działanie kamery, asystent prędkości, zaleca kierowcy lokalne ograniczenia prędkości i pozwala łatwo aktywować ogranicznik prędkości. System asystenta pasa ruchu pomaga kierowcy uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach.