Kabina pasażerska podczas testów wpływu frontalnego pozostała stabilna. Model wyposażony jest w system, który sugeruje ograniczenie oraz system ochrony w gotowości do zderzenia. Jednak testowany model nie został zaopatrzony w system. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę większości regionów ciała, w tym kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony innym pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej, pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona głowy i miednicy była dobra, klatki piersiowej była odpowiednia. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa podczas uderzenia w tył pojazdu. Mercedes-Benz 'Collision Prevention Assist' (CPA) jest standardowym wyposażeniem i jest zaprojektowany by pomóc kierowcom unikać albo złagodzić wypadki, których następstwem może być uszkodzenie kręgosłupa szyjnego.
W testach wpływu frontalnego ochrona oceniona została jako odpowiednia. W testach wpływu bocznego ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była dobra, zminimalizowane ryzyko urazów w kontaktach z elementami wnętrza pojazdu. Mercedes-Benz 'CPOD' system jest dostępny jako opcja. System ten automatyczne dezaktywuje poduszkę powietrzną pasażera, pozwalając na ustawienie fotelika dal dziecka tyłek do kierunku jazdy. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpiecznych skutkach ustawienia fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy w przypadku aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki na niej umieszczone wykrywają pieszego i unoszą powierzchnię maski w celu zapewnienia lepszej ochrony. System został testowany dla różnych prędkości . Obszary mające duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka zapewniały dobrą ochronę, za co model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej maska oferowała dobrą ochronę. Krawędź przedniej szyby oferowała ochronę ocenioną jako słaba. Frontowa krawędź maski oferowała słabą ochronę, ale zderzak wykazał, że dostarczona ochrona będzie dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów.
Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem wyposażenia standardowego i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja i dlatego nie podlegał ocenie.