Nowy A-Class prezentował się na tyle dobrze by uzyskać 5 gwiazdek za ochronę dorosłego pasażera. Kabina zapewnia bezpieczeństwo, auto straciło tylko 1 punkt podczas zderzenia czołowego i bocznego. System zabezpieczeń zawiera podwójne poduszki powietrzne, przednie pasy z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia i wbudowane boczne poduszki. Inteligentny mechanizm przypomina wszystkim pasażerom o zapięciu pasów. Ochrona dziecka była bardzo dobra. Ochrona pieszego podobnie, 17 na 36 możliwych punktów.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
hatchback |
Masa |
1225 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Konstrukcja auta doznała niewielkiego zniekształcenia, a drzwi kierowcy mogły być prawie normalnie otwarte po zderzeniu. Również podłoga i pedały sterownicze nie uległy poważniejszym uszkodzeniom. Podwójne przednie poduszki powietrzne, pasy z napinaczami oraz ogranicznikami w pełni zabezpieczają kierowcę i pasażera przed przesunięciem w przód. Zanotowano, że przy projekcie zwrócono uwagę na ochronę kolan i ud. Brak większych nacisków i obciążeń.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawierający wbudowane boczne poduszki na tułów i na głowę w pełni chronią przed twardymi elementami wnętrza auta. A-Class uzyskało maksymalną liczbę punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
15 pkt (94%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
17 pkt (61%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
49 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Auto dało ogólnie dobry rezultat w tym rodzaju testów. Zderzak spełnia wymogi, a maska daje pewną amortyzację krytycznych w przypadku głowy pieszego obszarów. Podobnie jeśli chodzi o krawędź przednią. |
Zabezpieczenie dziecka |
Etykieta w dwóch językach ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Choć umieszczona po obu stronach osłony przeciwsłonecznej, jest łatwa do usunięcia. Starsze dziecko umieszczono w foteliku przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, zamontowanym przy użyciu mocowań ISOFIX. W przypadku młodszego użyto fotelika tyłem Britax Romer BabySafe Plus, zamocowanego zwykłymi pasami. Obaj młodzi pasażerowi byli dobrze chronieni.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|