Mimo swoich małych rozmiarów (jak na auto rodzinne), A-Class prezentuje się bardzo dobrze. Ochrona podczas zderzenia czołowego jest wystarczająca, poprawki wymaga osłona dolnej partii nóg. Siedzenia pasażerów są ustawione wyżej niż zwykle co pomaga uniknąć skutków zderzenia bocznego. Niestety drzwi po uderzeniu zostały zablokowane. Oznaczałoby to porażkę, gdyby auto powstało po ustanowieniu regulacji z października 1998. Podczas testów A-Class było wyposażone w boczne poduszki. Są montowane w standardzie we wszystkich krajach UE. Samochód po powtórnych testach został oceniony na 4 gwiazdki.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1070 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
-
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Głowa kierowcy jest dobrze chroniona, mimo, że poduszka "zareagowała" zbyt późno. Poduszka powietrzna pasażera pracuje prawidłowo. Kolana kierowcy nie mają kontaktu z twardymi elementami wnętrza. Jednak przy innych pozycjach i rozmiarach zagrożenie istnieje.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona kierowcy była dobra, chociaż poduszki powietrzne nie przyczyniły się do niej w dużym stopniu. Dodatkowo zamki drzwi na skutek uderzenia odblokowały się. Wiele modeli A-Class posiada specjalny system blokowania, ale nie ten testowany. Mercedes obiecał naprawić usterkę.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
25 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
A-Class posiada bardzo krótki zderzak, większość krytycznych obszarów znajduje się na masce i przedniej szybie. System ratingowy jest w opracowaniu więc Euro NCAP nie może przyznać gwiazdek. Jednak przód auta jest dość nieprzyjazny dla nóg pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera w standardzie stanowi poważne zagrożenie dla dziecka umieszczonego na przednim siedzeniu w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Euro NCAP wierzy, że Mercedes zwróci uwagę na to niebezpieczeństwo poprzez lepsze oznaczenia. Foteliki zostały zamontowane na tylnych siedzeniach za pomocą pasów. Minusem jest tylko 1-pktowy centralny tylny pas. Poziom bezpieczeństwa był odpowiedni, choć zanotowano ryzyko obrażeń głowy 3-latka podczas zderzenia bocznego.
|
1,5 - letniego |
Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy
|