Przedział pasażerski A-Klasy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była dostateczna, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc skutki kolizji we wszystkich scenariuszach testu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów wykazały dobrą lub dostateczną ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dziecka 6-cio jak i 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. A-Klasa jest wyposażona w system, który automatycznie rozpoznaje kiedy fotelik dziecięcy został umieszczony na miejscu przedniego pasażera i dezaktywuje poduszkę powietrzną dla tego miejsca. Mercedes-Benz pokazał, że system ten działał niezawodnie i został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których A-Klasa została zaprojektowana mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
A-Klasa posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes-Benz pokazał, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona była dobra w prawie wszystkich sprawdzanych miejscach na masce. Ochrona była również dobra dla nóg i obszaru miednicy potrąconego pieszego. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania zarówno w próbach wykrywania pieszego, jak i reakcji na rowerzystę, unikając kolizji w niemalże wszystkich scenariuszach testu.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich. Asystent pasa ruchu wykazał się skutecznością działania na miernym poziomie, z dostateczną skutecznością dla asystenta utrzymania pasa ruchu oraz alarmowego utrzymania pasa ruchu, lecz nie posiada on systemu monitorowania martwego pola. System asystenta prędkości, obejmujący system wykrywania ograniczeń prędkości oparty o działanie kamery i sterowany manualnie limiter prędkości, został oceniony jako dobry. Samochód posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń.