Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 948 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Mazda Premacy 2001

Premacy posiada poduszki chroniące głowę w trakcie zderzenia bocznego. Jednak nie spełniają one w pełni roli, głowa kierowcy uderza w słup. Mazda obiecała rozwiązać ten problem. Auto bardzo dobrze spisuje się w testach ochrony pieszego. Ogólnie, 3 gwiazdki.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie 5-drzwiowy minivan
Masa 1250 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

System ochrony pracuje prawidłowo, chroniąc szyje i głowę kierowcy oraz pasażera. Zanotowano jednak duży nacisk w rejonie klatki piersiowej. Dodatkowo uszkodzenie podłogi naraża nogi i stopy. W trakcie zderzenia czołowego twarde elementy pod przednim panelem również stanowią zagrożenie. Przednie pasy są wyposażone w napinacze co chroni przed zbyt dużym przesunięciem. Plusem jest również 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Pomimo bocznych poduszek, kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej i brzucha. Podczas zderzenia ze słupem głowa uderzyła w słup, co mogło spowodować nawet śmierć. Dzięki wyprofilowanej stronie drzwi, kierowca różnych rozmiarów jest chroniony we właściwy sposób.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 19 pkt (68%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 37 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

To drugie auto w historii tego rodzaju testów, któremu przyznano 3 gwiazdki. Daihatsu Sirion był pierwszy.

Zabezpieczenie dziecka

Pasy na tylnych siedzeniach zostały dostosowane do montażu fotelika. Mazda wybrała model Römer Princes przodem do kierunku jazdy. Jednak ten nie spisał się w przypadku 3-latka. Przy użyciu Römer Princes przednia poduszka pasażera dezaktywuje się automatycznie. Etykiety ostrzegawcze umieszczono na przednim panelu w dwóch językach oraz na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy. Niestety nie spełniają one wymagań Euro NCAP.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mazda Premacy