Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 960 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Mazda MX5 2002 2002

MX-5 było ostatnio odświeżone, ale podwozie i konstrukcja pozostały takie same jak z 1989. Pozwala to na zdobycie 4 gwiazdek za wyniki zderzenia czołowego i bocznego. Kabina okazała się jednak niestabilna. Podczas zderzenia czołowego auto miało podniesiony dach, by stworzyć najbardziej niekorzystne warunki. Za to w trakcie bocznego - był opuszczony by zbadać bezpieczeństwo głowy. Jako, że Mazda to dwuosobowy samochód, nie można było przetestować fotelików. Oceniono natomiast etykiety i mocowania. Ochrona pieszego okazała się być bardzo słaba.
Ogólne dane auta
Klasa Roadstery
Nadwozie kabriolet
Masa 1005 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Poduszka powietrzna chroni głowę kierowcy. Jednak nacisk na klatkę piersiową jest stanowczo zbyt wysoki. Auto zaprojektowane jest w ten sposób, że siła uderzenia przenoszona jest na dolną część, chroniąc pasażerów. Drzwi nie są na tyle mocne, by chłonąć potencjalne uszkodzenia. Euro NCAP obniżyło ocenę, drzwi powinny amortyzować nacisk. Sztywne elementy kolumny sterowniczej oraz zapłonu to dodatkowe źródło obrażeń dla kolan kierowcy i pasażera.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Obciążenie klatki piersiowej kierowcy było wysokie, chociaż dobrze rozłożone. Podobnie jeśli chodzi o brzuch. Jednak jak na auto bez bocznych poduszek ochrona jest wystarczająca.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 7 pkt (25%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 29 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Rezultat jest bardzo słaby mimo pozytywnego wpływu kształtu maski i krawędzi przedniej.

Zabezpieczenie dziecka

System rozpoznaje kiedy fotelik Mazdy jest zamontowany na przednim siedzeniu i wyłącza poduszkę oraz uruchamia ostrzeżenie. Nie działa on jednak w przypadku innych fotelików. Etykiety na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy są nieadekwatne.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Mazda MX5 2002