MX-5 było ostatnio odświeżone, ale podwozie i konstrukcja pozostały takie same jak z 1989. Pozwala to na zdobycie 4 gwiazdek za wyniki zderzenia czołowego i bocznego. Kabina okazała się jednak niestabilna. Podczas zderzenia czołowego auto miało podniesiony dach, by stworzyć najbardziej niekorzystne warunki. Za to w trakcie bocznego - był opuszczony by zbadać bezpieczeństwo głowy. Jako, że Mazda to dwuosobowy samochód, nie można było przetestować fotelików. Oceniono natomiast etykiety i mocowania. Ochrona pieszego okazała się być bardzo słaba.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Roadstery |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1005 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Poduszka powietrzna chroni głowę kierowcy. Jednak nacisk na klatkę piersiową jest stanowczo zbyt wysoki. Auto zaprojektowane jest w ten sposób, że siła uderzenia przenoszona jest na dolną część, chroniąc pasażerów. Drzwi nie są na tyle mocne, by chłonąć potencjalne uszkodzenia. Euro NCAP obniżyło ocenę, drzwi powinny amortyzować nacisk. Sztywne elementy kolumny sterowniczej oraz zapłonu to dodatkowe źródło obrażeń dla kolan kierowcy i pasażera.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Obciążenie klatki piersiowej kierowcy było wysokie, chociaż dobrze rozłożone. Podobnie jeśli chodzi o brzuch. Jednak jak na auto bez bocznych poduszek ochrona jest wystarczająca.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Rezultat jest bardzo słaby mimo pozytywnego wpływu kształtu maski i krawędzi przedniej. |
Zabezpieczenie dziecka |
System rozpoznaje kiedy fotelik Mazdy jest zamontowany na przednim siedzeniu i wyłącza poduszkę oraz uruchamia ostrzeżenie. Nie działa on jednak w przypadku innych fotelików. Etykiety na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy są nieadekwatne.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|