Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 960 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda MX-5 1.5 SE-L, RHD

Mazda MX-5 1.5 SE-L, RHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
2-drzwiowy
Klasa auta:
Roadstery
Masa auta:
1030 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
93%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.9 pkt | 84 %

Podczas testów zderzenia czołowego przedział dla podróżnych MX-5 pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Poduszka powietrzna kierowcy nie miała wystarczającego ciśnienia, umożliwiło to niebezpieczny kontakt głowy kierowcy z kierownicą. Ochrona pasażera dla wszystkich testowanych obszarów ciała była dobra. W teście bariery bocznej o pełnej sztywności ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich obszarów ciała. Ochrona pasażera została oceniona jako dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była należyta. Podczas testu bariery bocznej zabezpieczenie przed uderzeniem klatki piersiowej było należyte, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra. W cięższym teście słupa bocznego, ochronę klatką piersiowej oceniono jako marginesową, ochrona pozostałych regionów ciała była dobra. Fotele i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem w wyniku uderzenia w tył pojazdu. MX-5 nie ma niezależnego awaryjnego układu hamulcowego.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Zderzenie ze słupem
14,5pkt
Uderzenie z boku
14,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

17 pkt | 80 %

Ponieważ MX-5 jest samochodem dwuosobowym, ocena ochrony dzieci opiera się na możliwościach instalacji różnych fotelików dla dziecka na frontowym miejscu pasażera. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala na bezpieczny montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana zdecydowana większość modeli fotelików dla dziecka.

Bazowa ocena auta
0,0pkt
Wydajność
0,0pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
0,0pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

33.7 pkt | 93 %

Model MX-5 jest wyposażony w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą maskę tworząc przestrzeń między pokrywą maski, a twardą strukturą silnika. Model wykazał, że system ten działa poprawnie zarówno dla szeregu prędkości, ale także różnych postur pieszych. System został przetestowany przy różnych ustawieniach maski. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę. Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę nóg i miednicy pieszego. Ochrona zapewniona pozostałym obszarom ciała, również została oceniona jako dobra.

Głowa
21,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 64 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem MX-5. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca, również jest standardowym elementem wyposażenia. Driverset - ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. Oczekuje się jednak, że będzie dostosowany do większości modeli. Oczekiwania te dotyczą także, systemu wspomagającego jazdę wąskimi uliczkami. Model nie jest wyposażony w system niezależnego hamowania.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer