Podczas testów zderzenia czołowego przedział dla podróżnych MX-5 pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Poduszka powietrzna kierowcy nie miała wystarczającego ciśnienia, umożliwiło to niebezpieczny kontakt głowy kierowcy z kierownicą. Ochrona pasażera dla wszystkich testowanych obszarów ciała była dobra. W teście bariery bocznej o pełnej sztywności ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich obszarów ciała. Ochrona pasażera została oceniona jako dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była należyta. Podczas testu bariery bocznej zabezpieczenie przed uderzeniem klatki piersiowej było należyte, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra. W cięższym teście słupa bocznego, ochronę klatką piersiowej oceniono jako marginesową, ochrona pozostałych regionów ciała była dobra. Fotele i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem w wyniku uderzenia w tył pojazdu. MX-5 nie ma niezależnego awaryjnego układu hamulcowego.
Ponieważ MX-5 jest samochodem dwuosobowym, ocena ochrony dzieci opiera się na możliwościach instalacji różnych fotelików dla dziecka na frontowym miejscu pasażera. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala na bezpieczny montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana zdecydowana większość modeli fotelików dla dziecka.
Model MX-5 jest wyposażony w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą maskę tworząc przestrzeń między pokrywą maski, a twardą strukturą silnika. Model wykazał, że system ten działa poprawnie zarówno dla szeregu prędkości, ale także różnych postur pieszych. System został przetestowany przy różnych ustawieniach maski. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę. Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę nóg i miednicy pieszego. Ochrona zapewniona pozostałym obszarom ciała, również została oceniona jako dobra.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem MX-5. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca, również jest standardowym elementem wyposażenia. Driverset - ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. Oczekuje się jednak, że będzie dostosowany do większości modeli. Oczekiwania te dotyczą także, systemu wspomagającego jazdę wąskimi uliczkami. Model nie jest wyposażony w system niezależnego hamowania.