Przedział pasażerski Mazdy MX-30 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera została oceniona jako dobra. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mazda wykazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. Analiza zdeformowanego, zgniatanego elementu, z testu przesunięcia czołowego wykazała, że konstrukcja MX-30 nie stanowi dużego zagrożenia dla pasażerów zderzającego się pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała również została oceniona jako dobra. W ocenie ochrony w przypadku wypadnięcia manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. Mazda MX-30 wyposażona jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo po zderzeniu, MX-30 nie posiada ani zaawansowanego systemu e-Call, ani hamulca po kolizyjnego.
Zarówno w zderzeniu czołowym jak i bocznym zderzeniu z barierą, ochrona wszystkich krytycznych części ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Na tylnym, środkowym, siedzeniu nie można było stabilnie zamocować fotelika dziecięcego. W pozostałych przypadkach wszystkie typy fotelików dla których MX-30 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była różnorodna. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się marginalną skutecznością działania w stosunku do takich użytkowników dróg.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Mazda MX-30 wyposażona jest również w system monitorowania kierowcy, który dzięki kamerze potrafi określić, czy kierowca jest czujny i skupiony na prowadzeniu pojazdy, czy też jest osłabiony przez zmęczenie lub inne czynniki. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.