Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (7 004 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda CX-5 Sports-Line

Mazda CX-5 Sports-Line
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1645 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.5 pkt | 95 %

Przedział pasażerski CX-5 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażera. Mazda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i pasażera siedzącego z tyłu była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i CX-5 zdobyła maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wskazała również dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. CX-5 posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standardowe wyposażenie. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, pokazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.4 pkt | 80 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była dobra dla klatki piersiowej i głowy. Natomiast odczyty z manekina, dotyczące naprężeń szyi, wskazały bardzo słabą ochronę tej części ciała. Ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina była mierna, ale ochrona głowy i szyi była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oba manekiny były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mazda pokazała, że system działa rzetelnie i został on doceniony. Niektóre uniwersalne foteliki nie powinny być używane na fotelu przedniego pasażera i na środkowym miejscu tylnej kanapy, ale wszystkie foteliki testowane przez Euro NCAP mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane na tylnych zewnętrznych miejscach.

Bazowa ocena auta
20,9pkt

Uderzenie z przodu
12,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
10,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.8 pkt | 78 %

Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, podczas gdy przednia część maski wykazała zróżnicowane wyniki w testach Euro NCAP. Autonomiczny system hamownia awaryjnego potrafi wykrywać pieszych równie dobrze jak pojazdy. W próbach działania system wypadł dobrze, zdobywając prawie maksymalną ilość punktów, z uniknięciem kolizji w prawie wszystkich scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,9 pkt
Głowa
18,9 pkt
Miednica
2,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.1 pkt | 59 %

Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, działa przy prędkościach pozamiejskich i wypadł dobrze w próbach funkcjonalności, unikając lub łagodząc wszystkie kolizje. Samochód jako standard posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu jest wyposażeniem opcjonalnym i nie został ujęty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry