Przedział pasażerski CX-5 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażera. Mazda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i pasażera siedzącego z tyłu była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i CX-5 zdobyła maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wskazała również dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. CX-5 posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standardowe wyposażenie. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, pokazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była dobra dla klatki piersiowej i głowy. Natomiast odczyty z manekina, dotyczące naprężeń szyi, wskazały bardzo słabą ochronę tej części ciała. Ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina była mierna, ale ochrona głowy i szyi była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oba manekiny były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mazda pokazała, że system działa rzetelnie i został on doceniony. Niektóre uniwersalne foteliki nie powinny być używane na fotelu przedniego pasażera i na środkowym miejscu tylnej kanapy, ale wszystkie foteliki testowane przez Euro NCAP mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane na tylnych zewnętrznych miejscach.
Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, podczas gdy przednia część maski wykazała zróżnicowane wyniki w testach Euro NCAP. Autonomiczny system hamownia awaryjnego potrafi wykrywać pieszych równie dobrze jak pojazdy. W próbach działania system wypadł dobrze, zdobywając prawie maksymalną ilość punktów, z uniknięciem kolizji w prawie wszystkich scenariuszach testu.
Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, działa przy prędkościach pozamiejskich i wypadł dobrze w próbach funkcjonalności, unikając lub łagodząc wszystkie kolizje. Samochód jako standard posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu jest wyposażeniem opcjonalnym i nie został ujęty w tej ocenie.