Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 960 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda CX-5 2.2 diesel 'Core', LHD

Mazda CX-5 2.2 diesel 'Core', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1586 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Przedział dla podróżnych podczas wpływu frontalnego pozostał stabilny. Czytania wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pozostałym pasażerom, innych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej odnotowano dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała, za co model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona kierowca była dobra we wszystkich obszarach, model uzyskał maksymalną liczbę punktów. Miejsca i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 87 %

Na podstawie odczytów model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego podczas wpływu frontalnego. Podczas testów bariery bocznej zapewniona ochrona została oceniona jako dobra. Zminimalizowane zagrożenie urazów głowy. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona. Pozwala to na montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System informujący kierowcę o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Umieszczone w pojeździe jasne informacje ostrzegają o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka względem aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 64 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę pieszego, za co model został nagrodzony. Frontowa krawędź maski oferowała jedynie marginalną ochronę. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, maska zapewniła dobrą ochronę.

Głowa
17,0 pkt
Miednica
0,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu CX-5 i spełnia wymogi euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia