Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 960 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Mazda 6 2003

Konstrukcja Mazdy doznała niewielkich zniekształceń. Niestety negatywnie na ocenę wpłynęło uszkodzenie podłogi. Dodatkowo podczas zderzenia czołowego i bocznego nacisk na klatkę piersiową kierowcy jest zbyt duży. Jeśli chodzi o inne aspekty auto zapewnia wystarczającą ochronę. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego tylko przeciętna.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie sedan
Masa 1510 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System bezpieczeństwa zawiera podwójne poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dzięki temu, głowa i klatka piersiowa kierowcy nie mają kontaktu z kierownicą. Twarde elementy kolumny kierowniczej zagrażają natomiast kolano i udom. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

W skład osłony wchodzą wbudowane boczne poduszki na tułów oraz poduszki powietrzne osłaniające głowę. Dzięki temu auto wypada dobrze zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i bocznego. Niestety Mazda 6 nie uzyskała maksymalnej liczby punktów z powodu zby wysokiego obciążenia pleców kierowcy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 7 pkt (25%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 30 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Mały obszar maski zapewnia amortyzację dla głowy dziecka, gorszy wynik w przypadku dorosłego. Również zderzak i krawędź przednia wypadają nie najlepiej. Bardzo słaby rezultat jak dla nowego modelu.

Zabezpieczenie dziecka

Dla obu młodszych pasażerów zarekomendowano foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus. Te zapewniają bezpieczeństwo, choć 1,5-roczne dziecko ryzykuje obrażenia głowy podczas zderzenia bocznego. Etykiety ostrzegają przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko przedniej poduszki pasażera. Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mazda 6