Konstrukcja Mazdy doznała niewielkich zniekształceń. Niestety negatywnie na ocenę wpłynęło uszkodzenie podłogi. Dodatkowo podczas zderzenia czołowego i bocznego nacisk na klatkę piersiową kierowcy jest zbyt duży. Jeśli chodzi o inne aspekty auto zapewnia wystarczającą ochronę. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego tylko przeciętna.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
sedan |
Masa |
1510 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System bezpieczeństwa zawiera podwójne poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dzięki temu, głowa i klatka piersiowa kierowcy nie mają kontaktu z kierownicą. Twarde elementy kolumny kierowniczej zagrażają natomiast kolano i udom. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
W skład osłony wchodzą wbudowane boczne poduszki na tułów oraz poduszki powietrzne osłaniające głowę. Dzięki temu auto wypada dobrze zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i bocznego. Niestety Mazda 6 nie uzyskała maksymalnej liczby punktów z powodu zby wysokiego obciążenia pleców kierowcy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
30 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Mały obszar maski zapewnia amortyzację dla głowy dziecka, gorszy wynik w przypadku dorosłego. Również zderzak i krawędź przednia wypadają nie najlepiej. Bardzo słaby rezultat jak dla nowego modelu. |
Zabezpieczenie dziecka |
Dla obu młodszych pasażerów zarekomendowano foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus. Te zapewniają bezpieczeństwo, choć 1,5-roczne dziecko ryzykuje obrażenia głowy podczas zderzenia bocznego. Etykiety ostrzegają przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko przedniej poduszki pasażera. Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|