Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (7 000 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda 6 2.2 diesel 'Core'

Mazda 6 2.2 diesel 'Core'
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1577 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
91%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
73%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.1 pkt | 95 %

Przedział pasażerski Mazdy 6 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera oraz dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mazda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Ochrona tylnego pasażera była dobra lub dostateczna, choć miednica wsunęła się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa; zachowanie to zostało ukarane i za ten obszar ciała przyznano bardzo słabą ocenę. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Mazda 6 zdobyła maksymalną ilość punktów w tych próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

45 pkt | 91 %

W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno dziecka 6-cio jak i 10-letniego. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Mazda 6 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.9 pkt | 66 %

Mazda 6 posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mazda pokazała, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona dla głowy potrąconego pieszego była dobra na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była przeważnie bardzo słaba. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszego w świetle dziennym oraz przy ograniczonym oświetleniu, ale system ten nie reaguje na rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,8 pkt
Głowa
20,0 pkt
Miednica
1,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.5 pkt | 73 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc skutki kolizji w większości sytuacji. Mazda 6 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz system asystenta prędkości, który informuje kierowcę o lokalnych ograniczeniach prędkości, pozwalając kierującemu ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednim poziomie. Asystent pasa ruchu jest również standardem, pomaga on uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry