Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna, mimo że zaobserwowano oddzielenie przedniego panelu deski rozdzielczej od panelu A. Kolumna kierownicza i jej obudowa oraz deska rozdzielcza zagrażają bezpieczeństwu kolan i ud kierowcy. Ochronę klatki piersiowej w trakcie zderzenia ze słupem oceniono na 'bardzo słabą', z powodu silnego nacisku na żebra. W przypadku zderzenia bocznego auto zapewnia prawidłowe zabezpieczenie wszystkich partii ciała.
Mazda 6 zdobyła komplet punktów za ochronę 3-latka, tylko na podstawie pomiarów obciążenia i straciła tylko część punktu w przypadku 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona.
Zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów za amortyzację nóg pieszego. 'Bardzo słaby' wynik krytycznych dla głowy dorosłego obszarów maski i 'marginalny' w przypadku dziecka.
ESC jest montowany jako wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach i krajach. Mazda 6 posiada również system przypominający o zapięciu wszystkich pasów. Jednak ten przy tylnych fotelach nie spełnił wymogów Euro NCAP i auto zostało nagrodzone tylko za ESC przy pasach kierowcy i przedniego pasażera.