Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1190 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Chociaż Mazda 3 ogólnie zdobyła wystarczającą liczbę punktów na 5 gwiazdek, to jej wynik podczas zderzenia czołowego nie spełnia wymogów Euro NCAP. Twarde elementy deski rozdzielczej prezentują potencjalne ryzyko obrażeń ud kierowcy oraz pasażera. Rezultat dla lewego kolana, ud i miednicy był najgorszy i uwzględniono to przy ocenie.
Przycisk dezaktywujący przednią poduszkę pasażera może być zakupiony u dilera jako wyposażenie dodatkowe. Euro NCAP nie oceniało przycisku ani informacji o statusie poduszki. Bez niego nie wolno montować fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach słabo oznaczona.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 44 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zderzak nie uzyskał ani jednego punktu za oferowaną ochronę nóg pieszego. |
|
1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |