Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 956 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda 3 2.0 petrol, LHD

Mazda 3 2.0 petrol, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1346 kg
Wynik testu
98%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
81%
Zabezpieczenie przechodnia
73%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.5 pkt | 98 %

Przedział pasażerski Mazdy 3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. Dobra ochrona została zapewniona dla kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mazda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, przyznana została maksymalna ilość punktów dla kierowcy oraz tylnego pasażera, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie, w przypadku bocznego zderzenia z barierą oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, wszystkie części ciała były dobrze chronione i samochód zdobył pełną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), określany przez producenta jako Smart Brake Support, wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System uniknął zderzeń we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, dla manekina dziecka 6-cio i 10-cio letniego została zapewniona dobra ochrona. Podobnie, w próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne części ciała były dobrze chronione w przypadku obu manekinów i Mazda 3 zdobyła maksymalną ilość punktów za ochronę dzieci w próbach dynamicznych. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Mazda 3 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

39.2 pkt | 81 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub co najmniej wystarczająca na prawie całej powierzchni. Ochrona nóg pieszego oraz obszaru miednicy, była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach i Mazda 3 zdobyła maksymalną ilość punktów. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W próbach działania tych funkcji, system wykazał się dobrą skutecznością działania dla pieszych, oraz wystarczającą w trudniejszych próbach z rowerzystami.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
8,6 pkt
Głowa
18,6 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.5 pkt | 73 %

Mazda 3 na rok 2019 posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrowe mapy do zidentyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości, oraz umożliwia kierowcy ustawienie ogranicznika prędkości na odpowiednim poziomie. System asystenta pasa ruchu, zapobiega niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to systemy w niektórych samochodach.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Smart Brake Support
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry