Przedział pasażerski Mazdy 3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. Dobra ochrona została zapewniona dla kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mazda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, przyznana została maksymalna ilość punktów dla kierowcy oraz tylnego pasażera, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie, w przypadku bocznego zderzenia z barierą oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, wszystkie części ciała były dobrze chronione i samochód zdobył pełną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), określany przez producenta jako Smart Brake Support, wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System uniknął zderzeń we wszystkich scenariuszach testu.
W próbie zderzenia czołowego, dla manekina dziecka 6-cio i 10-cio letniego została zapewniona dobra ochrona. Podobnie, w próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne części ciała były dobrze chronione w przypadku obu manekinów i Mazda 3 zdobyła maksymalną ilość punktów za ochronę dzieci w próbach dynamicznych. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Mazda 3 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub co najmniej wystarczająca na prawie całej powierzchni. Ochrona nóg pieszego oraz obszaru miednicy, była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach i Mazda 3 zdobyła maksymalną ilość punktów. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W próbach działania tych funkcji, system wykazał się dobrą skutecznością działania dla pieszych, oraz wystarczającą w trudniejszych próbach z rowerzystami.
Mazda 3 na rok 2019 posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrowe mapy do zidentyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości, oraz umożliwia kierowcy ustawienie ogranicznika prędkości na odpowiednim poziomie. System asystenta pasa ruchu, zapobiega niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to systemy w niektórych samochodach.