Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek przesunął się tylko o 2mm. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę kierowcy. Ochrona pasażera została oceniona na 'wystarczającą' w przypadku klatki piersiowej oraz 'dobrą' dla innych obszarów ciała. Mazda udowodniła również, że zapewnia taki sam poziom ochrony kolan i ud pasażerów różnych rozmiarów siedzących w różnych pozycjach. W czasie zderzenia bocznego pomiary obciążenia były zadowalające dla wszystkich obszarów ciała manekina. Jednak poduszka powietrzna ochraniająca głowy pasażerów nie rozwinęła się z tyłu w pełni, pozostawiając przestrzeń umożliwiającą kontakt głowy ze słupkiem C. Ta sytuacja została uwzględniona przy ocenie przez obniżenie liczby punktów za ochronę głowy kierowcy. Podobny schemat powtórzył się podczas zderzenia ze słupem, w ocenie za ten test również obniżono liczbę punktów za ochronę głowy kierowcy. W tym samym teście, pomiary obciążenia wykazały 'słabą' ochronę klatki piersiowej. Fotel i zagłówek zapewniają 'marginalne' bezpieczeństwo szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia od tyłu.
Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w czasie testów zderzeniowych, Mazda 3 otrzymała maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka oraz 1,5-rocznego dziecka. Przednie przesunięcie głowy 3-letniego dziecka, siedzącego w foteliku przodem do kierunku jazdy, było odpowiednio kontrolowane. W czasie zderzenia bocznego, boki fotelików dobrze osłaniały młodych pasażerów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Auta o numerze seryjnym powyżej JMZBL14Z201124005 posiadają trwałą i jasną etykietę ostrzegającą o niebezpieczeństwie używania fotelika bez dezaktywacji poduszki powietrznej. Wcześniejsze egzemplarze nie posiadały takiej etykiety i zostały ocenione o 2 punkty mniej za ochronę dziecka, chociaż liczba gwiazdek pozostała bez zmian.
Zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak w przypadku krytycznych dla głowy dorosłego obszarów maski, ochronę oceniono na 'bardzo słabą' i nie przyznano ani jedno punktu.
ESC jest standardowym wyposażeniem Mazdy 3, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.