Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 960 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda 3 1.6 'Touring', LHD

Mazda 3 1.6 'Touring', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1257 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
51%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek przesunął się tylko o 2mm. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę kierowcy. Ochrona pasażera została oceniona na 'wystarczającą' w przypadku klatki piersiowej oraz 'dobrą' dla innych obszarów ciała. Mazda udowodniła również, że zapewnia taki sam poziom ochrony kolan i ud pasażerów różnych rozmiarów siedzących w różnych pozycjach. W czasie zderzenia bocznego pomiary obciążenia były zadowalające dla wszystkich obszarów ciała manekina. Jednak poduszka powietrzna ochraniająca głowy pasażerów nie rozwinęła się z tyłu w pełni, pozostawiając przestrzeń umożliwiającą kontakt głowy ze słupkiem C. Ta sytuacja została uwzględniona przy ocenie przez obniżenie liczby punktów za ochronę głowy kierowcy. Podobny schemat powtórzył się podczas zderzenia ze słupem, w ocenie za ten test również obniżono liczbę punktów za ochronę głowy kierowcy. W tym samym teście, pomiary obciążenia wykazały 'słabą' ochronę klatki piersiowej. Fotel i zagłówek zapewniają 'marginalne' bezpieczeństwo szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia od tyłu.

Uderzenie przodem
15,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
5,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w czasie testów zderzeniowych, Mazda 3 otrzymała maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka oraz 1,5-rocznego dziecka. Przednie przesunięcie głowy 3-letniego dziecka, siedzącego w foteliku przodem do kierunku jazdy, było odpowiednio kontrolowane. W czasie zderzenia bocznego, boki fotelików dobrze osłaniały młodych pasażerów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Auta o numerze seryjnym powyżej JMZBL14Z201124005 posiadają trwałą i jasną etykietę ostrzegającą o niebezpieczeństwie używania fotelika bez dezaktywacji poduszki powietrznej. Wcześniejsze egzemplarze nie posiadały takiej etykiety i zostały ocenione o 2 punkty mniej za ochronę dziecka, chociaż liczba gwiazdek pozostała bez zmian.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer BabySafe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

18 pkt | 51 %

Zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak w przypadku krytycznych dla głowy dorosłego obszarów maski, ochronę oceniono na 'bardzo słabą' i nie przyznano ani jedno punktu.

Głowa
10,2 pkt
Miednica
2,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESC jest standardowym wyposażeniem Mazdy 3, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy