Mazda 2 została nagrodzona dodatkowym punktem za instalację inteligentnego mechanizmu przypominającego kierowcy o zapięciu pasów. Łącznie zdobyła 26 punktów. Jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych w standardzie bardzo dobrze chroni pasażerów w czasie bocznego zderzenia. Zanotowano jednak odblokowanie, choć nie otwarcie, tylnych drzwi podczas testu. Mazda zapewniła, że zajmie się tym problemem. Niejednolicie oceniono ochronę dziecka, a ochrona pieszego jest na poziomie przeciętnej. Mazda zwróciła szczególną uwagę na test zderzenia ze słupem, do którego użyto samochodu z dodatkowym wyposażeniem - boczne poduszki na tułów i na głowę.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1080 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń sprawdził się choć przedni pasażer doznał dużego nacisku na klatkę piersiową. Deska rozdzielcza i podłoga nie były uszkodzone. Z powodu małych rozmiarów, trudno o dodatkową przestrzeń dla kolan kierowcy. Kolumna sterownicza, drążek czy przedni panel mogą powodować obrażenia. Również zapłon stanowi dodatkowe zagrożenie.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Jak na auto bez bocznych poduszek Mazda spisuje się całkiem dobrze. Niestety poręcz wnętrza drzwi może rodzić pewne zagrożenie. Mimo poduszki powietrznej osłaniającej głowę kierowcy, ta nie jest w pełni bezpieczna.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
25 pkt (58%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
56 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska daje pewną amortyzację jeśli chodzi o krytyczne w przypadku głowy pieszego obszary. Ale boki i przednia krawędź oferują słabą ochronę. Podobnie jeśli chodzi o zderzak. |
Zabezpieczenie dziecka |
Mazda zarekomendowała foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Lord. Głowa młodszego pasażera była należycie chroniona podczas obu rodzajów zderzeń, ale 3-latek ryzykował obrażenia. W przypadku obu zanotowano zbyt wysokie obciążenie klatki piersiowej. Etykiety ostrzegające przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu są dobrze zaprojektowane i trwałe. Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Lord
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Lordprzodem do kierunku jazdy
|