Mazda 2 ma takie samo podwozie i silnik co Ford Fiesta. Te dwa modele zostały zbudowane w tej samej fabryce. Kabina auta spisuje się dobrze podczas zderzenia czołowego, ale nacisk na klatkę piersiową pasażera jest zbyt wysoki. Jak na samochód bez bocznych poduszek powietrznych w standardzie również w trakcie zderzenia bocznego bezpieczeństwo było na odpowiednim poziomie. Jednak zanotowano odblokowanie się tylnych drzwi. Mazda obiecała zbadać problem. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego przeciętna.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
kombi |
Masa |
1080 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń pracuje bardzo dobrze, chociaż klatka piersiowa przedniego pasażera jest zbyt wysoko obciążona. Przedni panel i podłoga bez uszkodzeń. Z powodu małych rozmiarów auta trudno o dodatkową przestrzeń dla kolan kierowcy. Niestety kolumna kierownica, drążek i deska rozdzielcza mogą być potencjalnym źródłem obrażeń.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Jak na auto bez bocznych poduszek Mazda zapewnia dobrą ochronę. Negatywnie na ocenę wpływa pewne zagrożenie ze strony poręczy na wewnętrznej stronie drzwi. Również dodatkowa poduszka powietrzna na głowę nie zapewnia bezpieczeństwa.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pieszego
dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
32 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska oferuje pewną amortyzację dla głowy pieszego. Gorzej jeśli chodzi o przód i boki. Zderzak i przednia krawędź zostały nisko ocenione. |
Zabezpieczenie dziecka |
Mazda zarekomendowała foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Lord. Ocena nie jest jednoznaczna. Głowa młodszego dziecka była dobrze chroniona w trakcie testów, ale starsze ryzykuje obrażenia. Klatka piersiowa obu jest znacznie przeciążona. Etykiety ostrzegające przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko przedniej poduszki są prawidłowo zaprojektowane i trwałe.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Lord
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Lordprzodem do kierunku jazdy
|