Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 974 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Mazda 2 2003

Mazda 2 ma takie samo podwozie i silnik co Ford Fiesta. Te dwa modele zostały zbudowane w tej samej fabryce. Kabina auta spisuje się dobrze podczas zderzenia czołowego, ale nacisk na klatkę piersiową pasażera jest zbyt wysoki. Jak na samochód bez bocznych poduszek powietrznych w standardzie również w trakcie zderzenia bocznego bezpieczeństwo było na odpowiednim poziomie. Jednak zanotowano odblokowanie się tylnych drzwi. Mazda obiecała zbadać problem. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego przeciętna.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie kombi
Masa 1080 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System zabezpieczeń pracuje bardzo dobrze, chociaż klatka piersiowa przedniego pasażera jest zbyt wysoko obciążona. Przedni panel i podłoga bez uszkodzeń. Z powodu małych rozmiarów auta trudno o dodatkową przestrzeń dla kolan kierowcy. Niestety kolumna kierownica, drążek i deska rozdzielcza mogą być potencjalnym źródłem obrażeń.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Jak na auto bez bocznych poduszek Mazda zapewnia dobrą ochronę. Negatywnie na ocenę wpływa pewne zagrożenie ze strony poręczy na wewnętrznej stronie drzwi. Również dodatkowa poduszka powietrzna na głowę nie zapewnia bezpieczeństwa.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 32 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska oferuje pewną amortyzację dla głowy pieszego. Gorzej jeśli chodzi o przód i boki. Zderzak i przednia krawędź zostały nisko ocenione.

Zabezpieczenie dziecka

Mazda zarekomendowała foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Lord. Ocena nie jest jednoznaczna. Głowa młodszego dziecka była dobrze chroniona w trakcie testów, ale starsze ryzykuje obrażenia. Klatka piersiowa obu jest znacznie przeciążona. Etykiety ostrzegające przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko przedniej poduszki są prawidłowo zaprojektowane i trwałe.

1,5 - letniego Britax Roemer Lord przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Lordprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mazda 2