Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testów zderzenia czołowego. W teście tym, model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę pasażera. Ułamki punktów zostały odebrane za wyniki poziomu ochrony dla kierowcy. a jedynie ułamka punktu została przegrana dla kierowcy. Czujniki na manekinach wskazały dobrą ochronę kolana i kości udowe kierowcy i pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, posadzonych w innych pozycjach. W teście bariery bocznej, model zdobył maksymalną liczbę punktów, wszystkie obszary ciała kierowcy i pasażerów były chronione dobrze. Nawet w poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed uderzeniem było dobre i model zdobył maksymalną liczbę punktów. Testy na przednich siedzeniach i zagłówkach wskazały dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała słaby poziom zabezpieczenia. Niskoobrotowy niezależny układ nagłego hamowania jest dostępny jako opcja dla Mazdy 2. Ponieważ nie jest to element standardowego wyposażenia, system nie spełniał warunków pozwalających na włączenie do oceny.
Model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach zderzenia czołowego. Podczas testów zderzenia bocznego, oba manekiny były odpowiednio umieszczone. Zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała, na skutek kontaktów z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna może zostać odłączona. Pozwala to na umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system ten został nagrodzony. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana większość modeli fotelików dla dzieci, dostępnych na rynku. Grupa fotelików, która nie może zostać zamontowana na przednim siedzeniu pasażera, może bez przeszkód zostać zamontowana na siedzeniach tylnych.
Zderzak dostarczył dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną liczbę punktów. Przewidziana ochrona obszaru miednicy w przeważającej mierze była dobra. Powierzchnia maski zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego. Słaby poziom ochrony został zanotowany w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem, wraz z systemem przypominającym o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, oczekuje się, że będzie pasował do większość sprzedawanych samochodów. System ten spełnia wymogi Euro NCAP. Niezależny awaryjny układ hamulcowy oraz system wspomagający jazdę w mieście są również opcją, ich funkcjonalność oceniono jako dobrą.