Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (7 003 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda 2 1.5 'Core', LHD

Mazda 2 1.5 'Core', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1027 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
84%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.8 pkt | 86 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testów zderzenia czołowego. W teście tym, model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę pasażera. Ułamki punktów zostały odebrane za wyniki poziomu ochrony dla kierowcy. a jedynie ułamka punktu została przegrana dla kierowcy. Czujniki na manekinach wskazały dobrą ochronę kolana i kości udowe kierowcy i pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, posadzonych w innych pozycjach. W teście bariery bocznej, model zdobył maksymalną liczbę punktów, wszystkie obszary ciała kierowcy i pasażerów były chronione dobrze. Nawet w poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed uderzeniem było dobre i model zdobył maksymalną liczbę punktów. Testy na przednich siedzeniach i zagłówkach wskazały dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała słaby poziom zabezpieczenia. Niskoobrotowy niezależny układ nagłego hamowania jest dostępny jako opcja dla Mazdy 2. Ponieważ nie jest to element standardowego wyposażenia, system nie spełniał warunków pozwalających na włączenie do oceny.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.5 pkt | 78 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach zderzenia czołowego. Podczas testów zderzenia bocznego, oba manekiny były odpowiednio umieszczone. Zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała, na skutek kontaktów z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna może zostać odłączona. Pozwala to na umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system ten został nagrodzony. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana większość modeli fotelików dla dzieci, dostępnych na rynku. Grupa fotelików, która nie może zostać zamontowana na przednim siedzeniu pasażera, może bez przeszkód zostać zamontowana na siedzeniach tylnych.

Bazowa ocena auta
21,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,0pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

30.3 pkt | 84 %

Zderzak dostarczył dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną liczbę punktów. Przewidziana ochrona obszaru miednicy w przeważającej mierze była dobra. Powierzchnia maski zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego. Słaby poziom ochrony został zanotowany w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
18,5 pkt
Miednica
5,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 64 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem, wraz z systemem przypominającym o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, oczekuje się, że będzie pasował do większość sprzedawanych samochodów. System ten spełnia wymogi Euro NCAP. Niezależny awaryjny układ hamulcowy oraz system wspomagający jazdę w mieście są również opcją, ich funkcjonalność oceniono jako dobrą.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer